För ett tag sedan undersökte jag hos kökstillverkarna vilka kök vi faktiskt köper och det visade sig att det är vita kök. Har också själv ett vitt kök. Men titta här så snyggt det kan vara att välja ett kök i färg. Dags att vi vågar byta färg?!

Du kan läsa blogginlägget här: Nio lyxiga kök som inte är vita
 
G
Gillar golvet i köket från Worrell Yeung. (Jag är inte en robot!) :)
 
S
Varför är inte Kungsäterkök med i bedömningen?
 
Personligen tyckte jag de var på eller över gränsen till fula allihop. Tur att smaken är delad.
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Ropa skrev
Personligen tyckte jag de var på eller över gränsen till fula allihop. Tur att smaken är delad.
Och jag kan inget annat än hålla med.
Ser väldigt mycket ut som effektsökeri!
Att göra något ingen annan har, sedan får det se ut hur det vill.
 
  • Gilla
leif_eriksson och 1 till
  • Laddar…
Finns det något tråkigare än vita kök? Skönt med några som tänker annorlunda. Flera av köken ovan är riktigt fina.
 
  • Gilla
Fru Tirauki och 2 till
  • Laddar…
Problemet är väl att ett vitt kök är riskfritt om man en vacker dag behöver sälja. Ett "coolt" kök kanske inte faller 80% av köparna i smaken.

Det är ju därför de kök som länkas ovan inte är i Sverige

Sen brukar jag även prata om helheten i boendet. Är man i en latnlig villa kanske högblankt vitt inte passar in med husets karaktär.
 
Lotta Agatons två kök är i Sverige och det danska skulle passa in utan problem ...

Vi behöver byta kök och jag är ju jättesugen på ett sånt där blått. Problemet blir att matcha in det i resten av huset, man behöver göra om alltihop för att det ska bli snyggt. Så man får väl satsa på ett grått. Vitt skulle inte kännas 2018 eftersom vi har haft det i gamla köket.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Vi byggde ett grått kök i vår förra lägenhet. Så här blev det: JtV259X
 
TdiUXQe.jpg
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Det sista är så snyggt! Vilket snickeri. Jag tror mer och mer att hus med en totalt anonym, kall och vit känsla kommer att bli svårsålda. Vem vill betala för plastiga luckor när vi mer och mer rör oss emot naturliga material!
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.