Någon som kan ge tips på hur jag återställer Högtryckslarm på min NIBE vvm320.

Har varit bortrest i en vecka och då brukar jag stänga av vattnet på vattenmätaren, denna gången spolade sambon i en av kranarna efter att jag stängt av vattnet och då gissar jag att vatten nivån blivit för låg i beredaren vilken resulterat i att bimetallen i överhettningsskyddet löst ut.
Är det någon som kan ge tips på hur man återställer detta? Jag har testat att återställa i menyn men det funkar inte.
 
  • NIBE vvm320 värmepump öppnad, synliga rör och överhettningsskydd, felindikator på display.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmvisning av larm för temperaturbegränsare med hög temp och tips på en NIBE vvm320.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror man först behöver återställa temperaturbegränsaren FQ10 manuellt? Brukar vara en liten ganska hård knapp att tryck in upptill där el-grejerna sitter till vänster på VVM 320.
 
Som Josth säger är det överhättningsskyddet till elpatronen och det brukar man få återställa manuellt. Stäng av strömmen och kolla bakom luckan längst ned till vänster. Brukar vara en liten röd knapp.
 
  • Gilla
Christer G.V.
  • Laddar…
Behövs tydligen en liten skruvmejsel för att trycka in den på dagens modeller och man behöver inte ta i hårt.
 
Har samma problem! Men hittar inte något röd knappa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.