Har en Nibe i sommaRstgan sen nåt år tillbaka och har lite frågor.
Den släpper lite vatten från innedelen då och då, Ska det vara så ? M svaret är ja kan man koppla på en slang för golvet blir rätt trist med kalkhaltigt vatten och svart klinker? Innedelen är rejält inbyggd och jag kan inte se avloppsröret nånstans, nån som vet var ?
Nästa grej är fjärrstyrningen, my Uplink . Har haft premium för att kunna styra min pump ( andra märken har väl det gratis ) , nu har tiden gått ut och nibes support är ett skämt. Nå som vet hur man uppdaterar kontot till premium igen. Eftersom jag aldrig är på sommarresidenset under kontorstid får jag vända mig hit istället för att ringa supporten för mail svarar de inte på…
 
Spillkoppen sitter strax ovanför mitten inne till höger i S320. Därifrån kan man dra lämpligt plaströr till en golvbrunn eller avloppsrör på väggen.
 
  • Gilla
slaskman
  • Laddar…
J Josth skrev:
Spillkoppen sitter strax ovanför mitten inne till höger i S320. Därifrån kan man dra lämpligt plaströr till en golvbrunn eller avloppsrör på väggen.
Framsida eller baksida och måste man demontera nåt för att komma åt ?
 
Här blev det lite jobbigt. Kloss monterad högervägg och en massa frigolit i vägen. Längst inne till höger mot väggen längst ner ser jag en vit plast krök jag inte når. Finns det en chans att nå den framifrån ?
 
  • Oversikt over et forstyrret hjørne med styrofoam og VVS-installasjoner, inkludert en utilgjengelig hvit plastbøy.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ok, ja då är det ju betydligt svårare om den har en vägg direkt till höger. Frigoliten ska gå att ta bort men man måste vara försiktig med ledningar till t.ex. temperaturgivare och annat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.