Hej
Har problem med min Fighter 360p och hoppas någon vet vad som kan vara fel.

Köpte den i mars i fjol och den fungerade perfekt i vintras och i våras trots närmare 30-
men nu i höst och vinter så lyckas jag inte få upp temperaturen.

Har rengjort filter och ventiler, provat att höja värmekurvan, testat att skruva upp flödet på ventilerna som suger in frånluften men när man vaknar
på morgonen så är det 14-15 grader.

Någon som har en aning vad det kan vara?

Mvh Robert
 
Du har 2 års garanti på den, anmäl skadan där du köpte den. Min, av samma datum, har strul med varmvattnet, händer att det sjunker under natten ned till 20 grader. Har talat med NIBE, men de vill att man anmäler dit man köpt den. Tråkigt att det strular.

Har du kollar cirkulationspumpen, tycker det är svårt veta om den är i gång eller inte
 
Redigerat:
Nu är jag ingen expert på Nibe 360 men jag försöker väl ändå. Har du kollat så att det inte är något överhettningsskydd till elpatronen som löst ut. Jag har en IVT490 frånluftsvärmepump och där finns det en knapp som man ska trycka in hårt för att återställa överhettningsskyddet om det har löst ut. Så kolla om det finns något liknande på din frånluftsvärmepump.
 
En annan sak att kolla är väl så att den inte står i något slags sommarläge eller liknande där den inte tillåter att elpatronen går in och hjälper till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.