Hej! Jag har en Fighter 360 som bara helt plötsligt har bestämt sig för att lägga av. Säkringen till höger på enheten utlöses, och sen kan jag sätta igång värmepumpen genom att slå på säkringen igen. Då går den igen i kanske 15-20 minuter, sen slår säkringen av hela åbäket igen. Är det någon som har varit med om något liknande eller har några tips på felsökning? Systemet är i ett helt nytt Hjältevadshus Björken, varit i drift sedan i juni, juli 2008.

Hälsningar Forden
 
Låter som att det är något fel på starten av kompressorn (eller själva kompressorn).
Kompressorn är startförfröjd cirka 20 minuter.
Kommer inte ihåg hur man gör på 360 men står i manualen hur man kör i reservläge, testa det och se om säkringen håller då.
 
Tackar så mycket, ska prova detta. Man blir konfunderad när automatsäkringen går hela tiden...
 
Nu hade jag den på reserv i ungefär en timmes tid, sedan satte jag igång den igen på normalgång, väntade i ungefär 20 minuter tills kompressorn gick igång, sedan satt jag där en god stund och väntade.. inget hände, dvs den fortsatte att gå. Har nu varit igång sedan i förmiddags. På något sätt är det ändå skumt, vad kan det ha berott på, några idéer varför den "funkar" nu och inte tidigare?

Fundering: Kan det ha att göra med att jag fortfarande kör höst/vår läge och har blockerat elpatronen så att kompressorn får göra allt jobbet även med kallare och kallare nätter (i Skåne / Malmö)?

Forden
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.