Hej har en fråga angående kanal 15 & 16 på min Nibe. Kanal 15 säger 00 och kanal 16 visar -80 hur vet jag om det ens finns en inomhus givare? Trodde jag bara hade utegivaren. För som jag förstått det så borde det ha stått - - på båda dessa kanaler eftersom det nog enbart är så att anläggningen har en utegivare. Alla andra värden är bra panntemp och framledning osv varmt i huset så inga problem direkt utan jag undrar mest varför kanal 16 visar hela -80 grader..

Har precis bytt mikroprocessorkortet eftersom jag hade problem med att pannan starta om sig varje gång jag bläddrade i kanalmenyn. Har inget minne av att kanal 16 visade det värdet innan..

Hoppas någon kan reda ut frågetecknet åt mig :)

Mvh
Micke
 
minustecken brukar säga, ingen givare ansluten, kan vara i menyn att den är aktiverad där, har du ingen ska den inte vara aktiverad
 
I menyn på 310P går det inte att göra några val så man kan ju inte ta bort/lägga till rumsgivare?

Men det kanske är så att den indikerar att det inte finns någon rumsgivare men det är just att det står -80 som gör att jag blir fundersam..
 
Normalt så brukar det vara så att när en givare inte är ansluten så visar det minus, i del fall så finns en balans i datorn som säger fel i givare s.k 3-punktmätning ( vi behöver inte gå djupare i det ) då kommer ett larm vid ev kortslutning/avbrott i givare,så om det fungerar allting så bry dig inte
 
Låter bra! Då kan jag grotta ner mig i annat och lägga det där åt sidan :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.