Hej. Jag har ett problem som jag hoppas få svar på här:
Jag kollade vatten mätaren och upptäckte att den snurra fast inget vatten användes. Jag stängde alla toaletter och vitvaror men den snurra ändå (inte mycket men ett kvarts varv på 20 sek).
När jag stängde påfyllningen till varmvattenberedaren stannade mätaren. Vad är det som läcker?
Det är en 4 årig Nibe f750.
 
Varmvattenberedaren svalnar så att vattnet `krymper`? Vilken volym är ett kvarts varv?
 
Kolla trycket och påfyllningsventilen på din Nibe
 
Eller så har du någon kran som läcker varmvatten. Har säkert inte med trycket i värmesystemet att göra.
 
H
Säkert som Robo säger, det läcker någonstans, hur ser det ut vid säkerhetsventilen för VV , den brukar i bland sitta lite gömd med ett rör ner till avloppet och då syns det inte om den skulle läcka. Skulle det mot förmodan vara läck mellan VV och värme så läcker det ut i den säkerhetsventilen och trycket skulle stiga bra i systemet, vad står manometern på, ca 1 bar då är det tätt där
 
H Hjulbent skrev:
hur ser det ut vid säkerhetsventilen för VV
Ja den går ut i samma kopp som kondensvattnet på F750 så det kan vara svårt att se. Motionera den så kanske det slutar läcka i onödan.
 
Är det inte säkerhetsventilen? Läker det i avloppet under värmepumpen?
 
Hej. Jag tor av avloppsröret som går från spillkoppen och satte en skål under, det kom lite vatten med jämnt föde från spillkoppen, sen stängde jag vattnet till varmvattenberedaren och då slutade de att komma vatten. Kan de vara säkerhetsventilen till varmvattenberedaren som spökar ?
 
H
Det kan du se om lite vig och ficklampa , blir nog att byta säken , inga större problem finns på varuhusen,
ska var helst på 9 bar, stänga vattnet och gänga bort
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.