Hej, efter rengöring av ventilationssystemet så upptäckte firman att luftflödet var lågt. Efter det såg de att det var ljuddämparen som var sönder (isolering hade fastnat). Denna bytte de ut och luftflödet var på normala nivåer. Två veckor efter det börjar jag få fel larm 63 på pumpen om att rengöra filter m.m. Jag har gjort rent filtret flera gånger och när jag lägger toapapper vid ventialtionsdonen i taket så är det ojämt flöde, typ pulserande och inte konstant. Någon som vet vad det kan bero på?
 
Något skräp som fastnat i fläkten och påverkar rotationen? Ta ut och inspektera fläkten noggrant och känn om den snurrar lätt. Kan ju vara något elektronikfel i fläkten också.
 
J Josth skrev:
Något skräp som fastnat i fläkten och påverkar rotationen? Ta ut och inspektera fläkten noggrant och känn om den snurrar lätt. Kan ju vara något elektronikfel i fläkten också.
Tack för svar, menar du själva fälkten som sitter på framsidan dvs dc fläkten?
 
Ja EC-fläkten för ventilationen menar jag. Beroende när du fick din F750 levererad så kan fläkten sitta inne i kylmodulen eller i taket alldeles ovanför värmepumpen.
 
J Josth skrev:
Ja EC-fläkten för ventilationen menar jag. Beroende när du fick din F750 levererad så kan fläkten sitta inne i kylmodulen eller i taket alldeles ovanför värmepumpen.
Tusen tack för tipset. Pumpen monterades 2015 och jag har sett en grå liknande fläkt vid rengöringen av ventilation.
 
Okej. Provade att göra rent spill koppen. Var proppfullt med damm och sprutade ut vatten. Felmeddelande har försvunnit för tillfället och ventilationen drar som vanligt. Testade med toapapper. Även vatten temperaturen är nu på 54 grader som jag aldrig haft. Får se om det dyker upp igen.
 
Ok, det vara kanske så mycket kondensvatten inne i kylmodulen att luften hade svårt att passera genom förångaren överhuvudtaget?? Tur att du rensade avloppet. Låter som det kunnat bli en liten flodvåg om du skruvat bort luckan innan du rensade avloppet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.