Hej alla glada gummor och gubbar,

Håller på göra om min groveentre och blåst bort den gamla vvb. Tyvärr måste jag flytta på eluttag för vvb.
Jag undrar lite hur lång elsladden från Nibe compact 200 liters är.
För vill gärna ha den nya kontakten över den nya vvb eller på 1.8 m höjd nära den nya vvb.

Varma hälsningar!
 
Det finns ingen sladd på den modellen
 
  • Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
För några år sedan så satt det iallafall en ca 1,5 meter vit sladd med schuko för enfasinkoppling. Nibe kanske inte skickar med denna numera.
 
Om man ansluter till bara 1-fas går det att ha vanlig sladd och stickpropp men effekten blir bara 1 kW, dvs det tar ganska lång tid att få mer varmvatten. Vill man ha 3 kW effekt så måste beredaren anslutas med 2-fas vilket normalt blir en fast anslutning.
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
För några år sedan så satt det iallafall en ca 1,5 meter vit sladd med schuko för enfasinkoppling. Nibe kanske inte skickar med denna numera.
Jag har fått för mig att dom har slutat skicka med en men det är ett tag sen jag bytte en så jag kan ha fel
 
V Vector skrev:
Det finns ingen sladd på den modellen
Jaha, det var ju jättebra. Förstår dig rätt att jag kan sätta den allpoliga brytare vart jag vill och dra en sladd till vvb?
 
  • Gilla
returen
  • Laddar…
Man ska kunna se brytaren om man står vid beredaren.
 
T Triacs skrev:
Jaha, det var ju jättebra. Förstår dig rätt att jag kan sätta den allpoliga brytare vart jag vill och dra en sladd till vvb?
Ja, precis som josth säger så ska den vara åtkomlig. Jag tror nog att man vill koppla den 400 volt för att det inte ska ta typ en dag för att få varmvatten
 
Hej,
Ja det stämmer. Den gamla gick på 3fas och en nya kommer gå på 2fas så på den sidan är lungt. Det var bara otydligt för mig om det var sladd. Nu vet jag det är kopplingsplint på vvb och då kan lägga brytare på bra position.

Tack för hjälpen grabbar och tjejer!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.