Vi har beställt en swedoor skjutdörr med skenor och allt men nu påstår vår åf att vi måste fräsa ur undersidan på dörren för att få den att hänga stadigt. Vi betalar 2700kr för det här kalaset och detta får mig att undra om man verkligen behöver göra så?

Enlgit vår åf så är själva dörren en vanlig dörr då swedoor inte gör speciella skjutdörrar utan att man måste modifiera det så här.

Vi har beställt med karm o skenor men utan själva regelverket då vår åf sa att man lika gärna kan bygga det själv...

Jag börjar känna mig lite lurad och det innan vi ens fått dörren. Inte kan det väl vara meningen att man ska kunna fräsa o greja för att sätta upp en skjutdörr? Och vad är det då vi egentligen betalar så mycket pengar för?

NÅN som satt upp en som kan förklara lite hur det funkar?
 
P
Konstigt att ÅF säger så.
Jag har satt Swedoor skjutdörrar.
När jag beställde så beställde jag en skjutdörrskarm och ett dörrblad som är skjutdörrsanpassad vilket innebär att Swedoor fräser ett spår i underkant samt monterar "öppningskoppar" isf handtag.
Man kan även ha hakregel om man ska ha dörren som toalettdörr. Beställs också med dörren.
Med karmen så med följer själva hjulen och mekaniken som dörren ska hänga på.
Om din ÅF inte vet om detta med skjutdörrsanpassning så skulle jag byta ÅF
 
TACK the stills!

Maken är alldeles för snäll här så han bara sväljer alla svar han får från vår åf...Ska ringa dom imorrn igen o se till att dom beställer hem rätt saker annars får vi byta åf..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.