Målat, slammat, putsat, bytt till trä etc....

Låt oss se bilder...
 
Hej!
Här kommer två bilder på vår mexitegelfasad då vi håller på att måla om.
 
  • PICT1756.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PICT1751_1.jpg
Det ser ut att bli snyggt! Lägg gärna in fler bilder när allt är klart. :)

Vad använder ni för färgtyp?
 
Det här är bara början på vår fasadrenovering. Ska byta träpanel, fönster och plåtarbeten...puh!

Vi har målat med silikatfärg efter att ha tvättat och penslat på "silikatbinder". Det var betydligt enklare än vad vi hade väntat oss. Positivt var också att det räcker med en färgstrykning.
 
Vi har också påbörjat ett målningsarbete men p g a utsatt läge räcker det inte med en strykning. MEN det som är målat (silikatfärg efter silikatprimer) blir riktigt fint. Mycket arbete men definitivt värt det. Har dessvärre inga bilder (konstigt att man aldrig lär sig dokumentera före/under/efter) men ska fixa bilder på resultatet när vi kommit lite längre. Dränerar dessutom om just nu – det inte bara tar sin beräknade lilla tid utan ställer en också inför diverse överraskningar kan jag säga... (Hus från 1973.)

MVH
Ronnie
 
Jag har också ändrat min mexitegelfasad... genom att slå sönder den. Tycker den gör sig bättre som en hög på marken. :D
 
S SoWin skrev:
Hej!
Här kommer två bilder på vår mexitegelfasad då vi håller på att måla om.
En fråga, såhär 13 år efter ommålningen...:)
Har färgen hållt bra? Blev ni nöjda? Vilken färg användes? Hur många ggr behövde ni måla?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.