Funderar på att köpa ett garage i byggsats. Har hittat en firma som heter Svenska Garage. Det verkar väldigt bra när man kollar deras hemsida. Problemet är jag tycker det låter lite för bra för att vara sant. Om någon har nån erfarenhet av dom, vore jag jätte tacksam för att få reda på detta!
 
Redigerat:
En länk till dom vore bra.

// magnus
 
Inget organisationsnummer på hemsidan, hittar inte företaget i bolagsregistret.
 
Bolagsregistret betyder absolut ingenting... org-nr borde man kunna få om man mailar eller ringer? vad nu detta skulle bevisa om ngt?
 
Det visar att det inte är ett bolag som har funnits ett tag med ett registrerat namn. I mina ögon innebär det att man ska vara betydligt nogrannare innan man gör affärer med ett sådant företag
 
Hmm. Är själv lite intresserad av en av deras carportar...

Ingen som har någon referens?
 
Letar efter garage och de verkar ju prisvärda(?),
 
mats_o skrev:
Det visar att det inte är ett bolag som har funnits ett tag med ett registrerat namn. I mina ögon innebär det att man ska vara betydligt nogrannare innan man gör affärer med ett sådant företag
Ja det kan man spontat tänka men att ett företag inte har ett registrerat namn i bolagsverket är inte samma sak som att inte ha ett företag registrerat hos skattemyndigheten. Det enda som händer hos bolagsverket är att slänga pengar i sjön.
Och även volvo var ett nystartat företag en gång i tiden så att ngn är nystartat betyder heller inget.

Man ska bilda sig en uppfattning om företaget i fråga och den man pratar med, finns det dessutom relativt lokalt så man kan hitta personen/erna bakom det om det strular är också värt mycket.
 
Var sa jag att det var bolagsverkets register jag hadde kollat i?
Det var det inte.

Och ja, jag bildar mig en uppfattning just genom avsaknad av orgnummer, uppgift om F-skatt osv, i synnerhet när företaget kräver betalning före leverans
 
mats_o skrev:
Var sa jag att det var bolagsverkets register jag hadde kollat i?
Det var det inte.

Och ja, jag bildar mig en uppfattning just genom avsaknad av orgnummer, uppgift om F-skatt osv, i synnerhet när företaget kräver betalning före leverans
Sorry jag läste fel, du skrev bolagsregistret vilket jag tolkade som bolagsverkets register..

Men nej jag håller med om att ett företag som kräver 100% förskottsbetalning skulle inte jag handla av även om jag förutsätter att f-skatt mm framgår av fakturan som man tydligen får i förhand.

Menade bara att just dom sakerna du nämner i sig inte säger ngt om ett företags seriöshet eftersom "sverigegaraget" kan vara ett prodktnamn och inte ett företagsnamn tex.
 
Svensk Carport Handelsbolag

Org.nummer: 969734-7228 Bolagsform: Handelsbolag

Kan det va detta tro?
 
Där var det ja.

Tror tossegubbe har rätt om att man har flera namn på verksamheten.
Svensk Carport är inreggat under 2008 och det står svensk carport i loggan på svenska garage när man tittar närmare faktiskt
 
Hej
Vi funderade också på att bygga carport med svenska garage

Ingen som har någon referens?
 
Om det bara är bra priser ni är ute efter så kan ni ju kolla på Lundkvist trävaru också. Vi får betala ca 71 000 inkl. frakt för ett garage med måtten 6,1 x 9,6 meter. Då är det indelat i ett enkelgarage med eldörr och fjärrkontroll, en enkel carport och ett förråd. Det som tillkommer är yttertak, fästmaterial och plåtdetaljer (som jag ser ingår i svensk garage).
 
Vi var intresserad av att beställa från svenska garage eftersom de har en carport med pulpettak. Vi har inte hittat någon annan byggsats med pulpettak så nu funderar vi på att bygga i lösvirke istället.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.