Som rubriken säger, jag får inte skiten att fungera. Har utan problem fått in skymningsreläet på en Nexa MYCR-1000 och tajmat fördröjningar mellan att täcka sensorn och släppa in ljus. Men när jag sätter bridgen i läromedel för ett Nexa skymningsrelä så vägrar den känna igen prylen trots att jag får signalomslag under de 12 sekunderna.

Jag har tajmat så att reläer slår till och från lampan under de 12 sekunder man har på sig i bridgen men den vägrar. Har provat med switchen i bägge positioner och provar att flytta den under 12-sekundersfönstret, men nejdå, bridgen vägrar.

Alltså, om inte ens Nexa kan publicera en robust procedur för att koppla reläer till bridgen, hur skall man göra? Skymningsreläet är listat som kompatibelt med Bridge X men jag har inte hittat någonstans på nätet hur man gör. Den här burken är dock synnerligen användbar.
 
Koden som skickas från skymningsreläet är samma som för alla andra självlärande sändare i nexa-systemet. Har du ex. en fjärrkontroll så kan du ju testa att använda den istället för reläet. På så vis kan du se att processen i Bridge-X fungerar.

Sedan så skickar skymningsreläet on- och off-signaler när dess knapp flyttas från Del till Set (on-signal), off-signal när knappen flyttas från Set till Del.
 
E etompau skrev:
Koden som skickas från skymningsreläet är samma som för alla andra självlärande sändare i nexa-systemet. Har du ex. en fjärrkontroll så kan du ju testa att använda den istället för reläet. På så vis kan du se att processen i Bridge-X fungerar.

Sedan så skickar skymningsreläet on- och off-signaler när dess knapp flyttas från Del till Set (on-signal), off-signal när knappen flyttas från Set till Del.
Detta är helskumt, reläet fungerar med MYCR-1000. Min Bridge X fungerar med ett flertal Nexa plugin och jag kör fjärrkontroll och rörelsesensor mot Bridge X utan problem.

Men trots att jag håller skymningsreläet en meter från bridgen vägrar den känna igen reläet. Fast lampan som är kopplad till MYCR-1000 tänds och släcks när jag rör switchen.
 
A Anders_Nilsson skrev:
Detta är helskumt, reläet fungerar med MYCR-1000. Min Bridge X fungerar med ett flertal Nexa plugin och jag kör fjärrkontroll och rörelsesensor mot Bridge X utan problem.

Men trots att jag håller skymningsreläet en meter från bridgen vägrar den känna igen reläet. Fast lampan som är kopplad till MYCR-1000 tänds och släcks när jag rör switchen.
OK, rädd att jag inte har fler idéer. Som sagt, koden som skymningsreläet sänder är av samma format som andra sändare, så Bridge:n borde snappa upp koden utan problem.
Har själv ingen Bridge så svårt att testa detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.