Någon som vet om man kan använda en fjärr TMT-502 och skymningsrelät LBST-604 till att styra en mottagare för lågenergilampor. (två olika sändare till en mottagare)

Ex. tända en lampa vid skymmning men skymningsrelät och släcka lampan med en schemalagd händels på fjärren.

/Lejon
 
Problemet borde vara att hitta samma kanal på fjärren som den självlärande LBST-604. Annars låter det som en bra ide. Själv justerar jag tidsschemat några ggr höst/vår vilket inte är alltför ansträngande. :)
 
Exakt så har jag det skymningsreläet tänder när det blir mörkt och fjärren släcker vid midnatt. Sen tänder fjärren kl 6 och skymningsreläet släcker när det blir ljust. Fungerar klockrent.
 
wertok skrev:
Exakt så har jag det skymningsreläet tänder när det blir mörkt och fjärren släcker vid midnatt. Sen tänder fjärren kl 6 och skymningsreläet släcker när det blir ljust. Fungerar klockrent.
Vilken mottagare använder du?
 
Ujj alla möjliga Nexa. Kan inte vad de heter men ett helt gäng sådana man köper i tre-pack som sitter i uttaget. En inbyggd som man kan dimmra. En inbyggd med relä.
 
Kapar tråden lite...
Fungerar det även att ha två rörelsesensorer till en mottagare.
Jag tänkte att jag skulle ha en rörelsesensor längst upp i källartrappan och en nere i en källarkorridor som styr samma belysning.
 
Daniel 01 skrev:
Kapar tråden lite...
Fungerar det även att ha två rörelsesensorer till en mottagare.
Jag tänkte att jag skulle ha en rörelsesensor längst upp i källartrappan och en nere i en källarkorridor som styr samma belysning.
Även detta borde fungera då om det är 3-6 sändare som gäller enligt pdf på tidigare inlägg.

blir till att beställa lite prylar:)

/Lejon
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.