Är det någon som kan komma med tips hur man kan inredan en altan så det blir newport stil. Har idag liggande vitpanel,kuddar från Grand design,röda med stjärnor på i en platsbyggd soffa.Hoppas någon vill komma med några bra tips :)

Skickar med några bilder så ni kan se lite hur det ser ut just nu

//chessen
 
  • DSC00408.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00407.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00412.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00410.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen alls som kan hjälpa mig?
 
Jo, jag kan försöka. Jag gillar själv stilen och har kommit fram till följande: golven borde vara mörka, kanske oljade. All lackad träfärg mäste bort och ersättas med målad vit eller mörkt oljad. Stolsdynorna i de nedre måste bytas mot någon annan färg, inget brunt.
Annars är det bara att läsa inredningstidningar och googla efter stilen, som du har hittat ganska väl. Jättefint.

Själv har jag gått in för den skandinaviska varianten som jag sedan har modifierat till att passa oss.
 
Du får gärna visa några bilder om du har :)
 
A
Redigerat:
Kan hålla med om att det borde bytas,kanske man kan måla möbeln vit,bad tror ni om det?
 
Kanske man skulle göra ett eget bord,ungefär som detta,men vad skall man då har för stolar till?
 
  • p6020020_4969725.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nya bilder på hur det ser ut just nu,har en annan soffa
 
  • DSC00782.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00783.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • DSC00784.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vitolja golvet är det första som slår mig, ett ganska stort projekt kanske men dock..
 
Jo vi funderar på det eller lite mörkare.Har pratat med en kille som ev skall göra det me´n det blir senare i höst,men vad gör väl det,bara man slipper göra det själv :)
 
Tyvärr har jag inga bilder att visa då vi precis har flyttat in i nytt hus, dvs pågående projekt. Vi har nästan vita vägar, den ljusaste nyansen av ex grått eller grönt, och alla golv är i lutad ask, heter Ask skagen.
Till vardagsrummet kommer vi att köpa en Howard soffa från Englesson. I övrigt försöker vi köpa begagnade möbler, med nytt hus och lite möbler så har vi helt enkelt inte råd, i gammal stil.
Köket beräknar vi vara färdigmöblerat till slutet av augusti och då skall jag väl kunna ordna bilder.
 
Nu kanske jag klyver hårstrån, men spelar det någon roll om man har liggande eller stående träpanel på väggarna??

Jag gillar Newport fett som ungarna hade uttryckt det. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.