Hej Allihop,

Håller på med mitt drömbygge för fullt och är hel såld på New england stilen - fast utan det marina.
Är det någon som har några bra tips om butiker som säljer denna stil?

Newport har jag redan hittat - samt deras leverantör www.hampstead.se - Men de verkar bara sälja till butiker...

Någon som vet någon annan bra?
Och det är alltså möbler jag är ute efter inte handdukar eller lakan från Lexington och liknande.

Tacksam för svar!
 
New England inredning ska det stå....
 
Hej,

Jag är också väldigt förtjust i stilen som du beskriver - och precis som du utan den marina stilen - utan mer åt Ivy League. För mig har egentligen New England aldrig haft med marint att göra... "Tyvärr" råkade vi köpa en fåtölj som min man bara älskar och som absolut inte är New England utan mer åt Danmakshållet inredningsmässigt. Den går inte att kombinera med New England över huvud taget. Så det får bli ett senare projekt.

Jag tror inte att du egentligen behöver veta någon särskild kedja eller märke utan kanske snarare välja möbler som passar till stilen och det finns på både Mio, Ilva, Em och så klart de lite dyrare ställena. Om du har råd så skulle jag rekommendera att du går i "fina" möbelbutiker. Här i Stockholm finns det en hel del på Östermalm. Titta på miljöbilder från exempelvis Ralph Lauren och Pottery Barn. Googla Ralph Lauren Interior - då får du fram bra bilder som kan ge inspiration.
 
Alla butiker som säljer Artwood. Kontakta www.artwood.se så får du möjligtvis en lista på återförsäljare där du bor?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.