I vårt radhus som är byggt -61 så finns det en nedsänkning för dörrmatta i entrén. Det ligger också en dörrmatta däri av god kvalitet. Vi vill nu byta till en annan eftersom färgen inte passar vår smak. :D Måttet är 65x40 vilket inte verkar vara standard någonstans. Är det någon som har ett bra tips? Mer än en tusenlapp vill jag inte lägga, då får den gröna mattan vara kvar. :rofl:
 
BirgitS
Många dörrmattor går att skära/klippa ner till önskad storlek, framförallt sådana med gummi, plast eller liknaande på undersidan.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Många dörrmattor går att skära/klippa ner till önskad storlek, framförallt sådana med gummi, plast eller liknaande på undersidan.
Ja, det är jag beredd att göra om jag hittar rätt matta. Det är svårt att hitta en matta som är tillräckligt hög. Den som ligger där nu verkar vara Kåbex senior som är en proffsmatta. Kan inte se att jag kan köpa den som privatperson, men jag kan ha fel.
 
tommib
Har du ringt och frågat? Annars borde du kunna köpa den genom valfri vettig bygghandel. Kåbemattan har ju t.o.m prislistor på sin hemsida så att du ser att du inte kommer betala överpriser.
 
tommib tommib skrev:
Har du ringt och frågat? Annars borde du kunna köpa den genom valfri vettig bygghandel. Kåbemattan har ju t.o.m prislistor på sin hemsida så att du ser att du inte kommer betala överpriser.
Tack, får kolla upp det. Jag tyckte det såg ut som man bara kunde köpa som företag. Men får ringa och fråga. Tack för tips!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.