Jag har en strömbrytare som sätter igång kompressorn i garaget. Detta oftast bara för att typ pumpa några däck, eller blåsa rent något.

Det händer att jag glömmer stänga av efter jag är klar, så jag skulle vilja byta ut strömbrytaren mot något likt denna:

https://www.amazon.se/omkopplare-hö...bca0&pd_rd_i=B07BPSNWJ3&psc=1#customerReviews

Har dock svårt att hitta någon som jag känner förtroende för, samtidigt som priset är humant.
 
Ska det vara trefas eller enfas? är det enfas så finns det en mängd att hitta på nätet, är det en trefas kanske du måste kombinera den med en kontaktor.
 
E elmont skrev:
Ska det vara trefas eller enfas? är det enfas så finns det en mängd att hitta på nätet, är det en trefas kanske du måste kombinera den med en kontaktor.
Enfas
 
mexitegel mexitegel skrev:
Som sagt är det enfas funkar kanske en sån här: [länk]
Strömbrytaren i garaget styr ett vägguttag på garagevinden där kompressorn är gömd. Sedan går det ner en luftslang till en slangvinda i garaget.

Så tyvärr funkar då inte din lösning
 
nimhed nimhed skrev:
Jag har en strömbrytare som sätter igång kompressorn i garaget. Detta oftast bara för att typ pumpa några däck, eller blåsa rent något.

Det händer att jag glömmer stänga av efter jag är klar, så jag skulle vilja byta ut strömbrytaren mot något likt denna:

[länk]

Har dock svårt att hitta någon som jag känner förtroende för, samtidigt som priset är humant.
Jag köpte en sådan här till kompressorn, https://www.elbutik.se/product.html/exxact-mekanisk-timer-0-120-minuter Behövde en som klarar 13A.
 
  • Gilla
Lennart 57
  • Laddar…
E elmont skrev:
Högsta kvalitet
[länk]
Bra pris
[länk]
Byt ut brytaren mot timern, är den infälld
Den är infälld :D
 
K Kane skrev:
Jag köpte en sådan här till kompressorn, [länk] Behövde en som klarar 13A.
Ja, jag får kanske acceptera att det är det den går kosta. Hade hoppats på att hitta billigare
 
E elmont skrev:
Högsta kvalitet
[länk]
Bra pris
[länk]
Byt ut brytaren mot timern, är den infälld
Vad tycker sådana brytare om att bryta under last? En kompressor i ett garage kanske inte kommer bryta under last så ofta, men det kan hända. Du tycker inte man behöver någon kontaktor?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.