M
Har faktiskt en sådan, hade den först som timer på motorvärmare utomhus. Funkade riktigt bra att köra som timer och sen kunna köra igång motorvärmaren/uttaget med appen.

Nu kör jag den nere i krypgrunden till avfuktaren för att hålla koll på förbrukningen på den för att se hur mycket avfuktaren faktiskt förbrukar.

Man kan slå av och på via appen oavsett vart man är, bara man har internet igång hemma och täckning på telefon.

För dom pengarna så tycker jag den funkar riktigt bra och har hållit nu i snart 2år iaf.
Man kan göra olika scenarion i appen och sånt dock inget jag har provat.
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
Har en för motorvärmaren.. funkar för mig kanon.
 
  • Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
M
Köpte en Nedis idag och har laddat ner appen. Men i appen som visar förbrukning så ser jag bara spänningen, inte strömmen? Trodde man kunde se förbrukningen i realtid.
 
Jag har den lite äldre IP44 varianten och den loggar allt.
Ser ut så här i appen.
Skärmbild av app visar dagens energiförbrukning och historik över elektrisk strömförbrukning per månad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M
Min app ser ut såhär.
Skärmdump av en energiövervakningsapp som visar statistik för elanvändning med värden för ström, effekt, spänning och total kWh.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M
Nu fick jag igång den.
Tack för hjälpen(y)
 
M
Vad snabbt det spårar ur:D
Blev så fascinerad av Nedis funktionalitet att jag numera har införskaffat 5 Nedis smart plugs. Och i en Postnordlastbil ligger 3st brandvarnare, en Zigbee gateway, en klimatsensor, 3st dörrbrytare och 3st rörelsedeckare från Nedis på väg hem till mig:dizzy:
 
  • Haha
  • Gilla
MrDizzy och 2 till
  • Laddar…
Jättefranskan
Jag har precis skaffat två stycken för ljusslingorna ute.
Då vet jag vad jag har att vänta mig då :rofl:
 
  • Haha
  • Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
Kör med plejd hemma förutom nedis, men har lovat mig att inte spåra ur som vissa andra verkar ha gjort.
 
Jättefranskan
Är det någon som vet om det finns smart utomhusplugg med dimmerfunktion? :thinking:
 
M
L Lutte skrev:
Kör med plejd hemma förutom nedis, men har lovat mig att inte spåra ur som vissa andra verkar ha gjort.
Gillar man teknik och dessutom har lite kontrollmani så blir det lätt att man handlar på sig prylar man uppskattar:D

OT:
En annan aspekt är att jag i dagsläget har svårt att motivera fortsatt drift av mitt larmsystem som i sammanhanget känns väldigt föråldrat. Nu får jag pushnotis i telefonen om någon av mina 8 kameror med AI upptäcker en människa på fastigheten. Rörelsesensorerna, dörrsensorerna och brandvarnarna från Nedis kommer göra att larmet spelat ut sin roll för inbrott. Dock kommer jag behålla larmets brandvarnare för bibehållen funktion om nätverket går ned då larmet går via GSM och har inbyggd USP.

Generellt har jag svårt att förstå varför folk betalar 500kr/mån för ett uppkopplat larm när man idag kan vara sitt egna larmbolag genom alla dessa produkter som företagen erbjuder. Nu blev det väldigt OT här dock:oops:
 
  • Gilla
Jättefranskan
  • Laddar…
Är det vettigt att koppla in en grendosa i en nedis smart plug? Tänker att man kan ha tv, tv-spel och hemmabio i den då. Eller är det risk för överbelastning/brand?
 
Den tål något runt 2300/2500 watt så jag tror nog du inte kommer upp i det med någon tv å tv spel. Men det är väl bara att på kolla spec på dom grejerna å lägga ihop wattena
 
M
V Villa1949 skrev:
Är det vettigt att koppla in en grendosa i en nedis smart plug? Tänker att man kan ha tv, tv-spel och hemmabio i den då. Eller är det risk för överbelastning/brand?
Dem jag har är specade till 16A och det är 3680W. Du smäller nog säkringen (brukar vara 10A på 230V i huset) innan smart pluggen överbelastas.
https://nedis.se/sv-se/product/over...kontakt-typ-f-cee-77-20-50-0c-android-ios-vit
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.