Jag bor i ett hus med krypgrund som är knappt 2 m hög, vid ena sidan finns en ingång som består av en cementplatta med en mur runt, i sidan på muren finns en öppning där det är tänkt att vara, eller möjligen har varit, en trappa ned. För närvarande är det bara en nedrasad ränna med jord, med väggar som hjälpligt hålls uppe med träskivor.

Att göra en riktig trapp i betong känns som ett ganska dyrt projekt och onödigt eftersom det inte ska vara något spring upp och ned i grunden. Så jag har tänkt att man kunde bygga en trappa i trä ned till grunden.

Jag har febrilt sökt på nätet på exempel på folk som har gjort nedgrävda trappor i trä, men hittar ingenting (möjligen för att det är en dum idé...). Det är ju en sak att bygga en trappa i en slänt, det finns det många exempel på, men det luriga här är att jag behöver bygga något slags väggar som håller undan jorden från sidorna, så att inte hela trappan rasar in.
 
Jag vill inte vara taskig men ja, jag tycker tyvärr att det är en ganska dålig ide. Trä plus fukt innebär röta och det innebär i sin tur myror och andra insekter som trivs i träet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.