Tjena..

Håller på med källarprojekt ,,badrum

Skulle kolla om nån har någor smart sätt att få ut uppbilad betongplatta och jord/sand ur källaren ,, min enda uppgång går i garaget ( ja och in i huset) via mkt branta trappor , inga skottkärror här inte:)
har däremot ganska stora källarfönster , men tyvärr altan precis över...

Hur har ni gjort?

Det finns inga transportband av mindre modell eller sugar av nåt slag och hyra?

Annars blir det att bjuda in släkt o vänner ,, MKt tacksam för svar
 
Kan man inte koppla in en grovdammsugare och suga upp skiten?
 
Det finns grova grovdamsugare som kan suga ut det hela. Transportband finns också. Kolla med tex cramo
 
Dammsugare tror jag inte finns i den storleken. Sugbilar finns det att hyra in men lösa dammsugare tror jag inte jag har sett om man nu inte ska pulverisera allt i källaren.
 
Har en granne som gjorde utgrävningar i källaren. Han använde en gammal bandtransportör från ett bageri för att få ut massorna genom ett källarfönster. Bandtransportören var ett rullande band av gummi eller något liknande. En lite udda men fungerande lösning.
 
Man kanske kallar dem nått annat men de finns i storlek mindre container som man sätter just en container brevid och fyller. Har sett sådanna på diverse byggen
 
okej! ska kolla lite efter transportband källarfönstret är ju 110*60 så det borde gå ... har konkat hinkar hela dagen... 3 :e släpet fyllt:)
 
Min far hade samma problem. Han gjorde en enorm "grovis" av ett 200-liter oljefat med avsnäppbart lock, och kopplade sin kraftiga grovdammsugare till den. Sedan förlängde han slangen från fatet och dammsög bort torr och lös jord ur krypgrunden. Funkade fint! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.