http://odmarden.se/site/?p=66

Är det nån som kan tänka sig bygga det som visas i länken för en sjysst summa? Gärna att bygget klarar samma watt konstruktion. Gärna att e27 socklarna har strömbrytare så man kan bestämma vilka lampor som ska va på eller inte. Glödlampor ska vara paralellkopplade.
 
Ingper skrev:
Köp ett antal sådana här:
[länk]

....skruva upp på en plywoodskiva med hål borrade med en hålsåg, och koppla ihop med lampsladdar emellan och en stickpropp på sista.
Ja men vart köper man en sån plywoodskiva? Hur stor uppskattar du att den är? Kan inte du länka mig en sån plywoodskiva?

Vadå för lampsladdar? Länka? Tänkte ju paralellkoppla allt.
 
Peshtiwar Botani skrev:
Ja men vart köper man en sån plywoodskiva? Hur stor uppskattar du att den är? Kan inte du länka mig en sån plywoodskiva?

Vadå för lampsladdar? Länka? Tänkte ju paralellkoppla allt.
Plywoodskiva = närmaste bygghandel. Eller köp ett hyllplan i limmad furu på Biltema, K-rauta eller liknande.
Lampsladd = 2-ledare 2x0,75mm² på löpmeter samt en ytterligare med färdig stickpropp.
 
Trodde först det var en (lunch)bricka men det där är säkert ett lock från en pallkrage eller annat emballage.
Går kanske hitta i ett soprum.

Ska man komma åt strömbrytaren på den hållaren så måste hela hållaren sitta utanpå skivan, originalet har bara kanten utstickandes.

"Lampsladd" heter SKX på fackspråk.

Sedan smolket, glödlampor håller på att fasas ut, så det kanske är mera läge att hitta på något helt annat.

Protte

PS det där kan jag göra men du har utestängt 7/8 av Sveriges befolkning.
 
Protte, sura inte för att du bor på fel ställe. Gå genom livet och vara bitter för att man bor på fel kust blir inget bättre av. Dra några götlaborgsvitsar så känns det bättre....!
 
Jaja, ni i kungliga huvudkommunen är ju en dryg miljon (Göteborgsvits)

Protte
 
  • Gilla
Marcussjogren och 2 till
  • Laddar…
Du ser, nu känns det genast bättre! Dra en till.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
En riktig Söderkis åker ner till Göteborg och går fram till en riktig Göteborgare som sitter helt avslappnad på en parkbänk.

-Jo, när vi snackar om er Göteborgare så kallar vi er Göteborgare för Kålle o Ada.
-Vad kallare ni Göteborgare oss Stockholmare när ni snackar om oss.


Då lyfter Göteborgaren sakta på blicken och säger långsamt med tydlig dialekt.
-Vi snacka la inte om er.......



Protte
 
Redigerat:
  • Gilla
stigsj och 1 till
  • Laddar…
prototypen skrev:
Sedan smolket, glödlampor håller på att fasas ut, så det kanske är mera läge att hitta på något helt annat.
Han kan prova LED filament-lampor.

Avseende lamphållaren så är ju en snyggare och mer praktisk lösning att sätta fjärrströmbrytare bakom skivan, och ha en plattare hållare.
 
Jadu, jag vill ju helst använda glödlampor, sjävla arbetet behöver inte va snyggt heller. Bara det lyser bra och så, tänkte mest att nån kunde hjälpa mig bygga då jag inte är så bra på detta
 
Om du avslöjar vad du tänker som schysst summa i tillägg, så är det nog lättare att få napp. Det är inget stort jobb direkt, men dessvärre bor jag tretti mil bort.
 
Jag blir ju fundersam till vad du ska ha den till?
 
Guzzi skrev:
Jag blir ju fundersam till vad du ska ha den till?
Jag ska ha den som filmljus. Jag är filmskapare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.