Hej, har någon köpt PVC fönster från Dx-grupp i Skurup? Tänkte åka ner och ta en närmare titt, men det kanske finns nån som installerat såna? Nöjda? Missnöjda?
 
Hej!
jag har köpt och installerat 12st nya plastfönster för ett år sedan. DX-gruppen höll leveranstid och monteringstid perfekt.
Deras fönster tillverkas i Tyskland av Galean (tror jag dom hette). Dimitris själv från DX-gruppen kom hem till oss i Malmö och föreslog vilken typ av fönster som skulle passa bäst på vårt hus. Mycket nöjd med hela affären!
 
Hej!

Nej, men var mycket nära att beställa fönster ifrån DX-grupp. När vi skulle byta fönster fick vi offert från fönsterinstallatören (träfönster) på 200000 kr (material+montering). Vi tyckte att detta var orimligt högt och kollade sedan runt på olika PVC-fönster (som vi ansåg vara bättre och billigare än trä/alu) och fick efter mycket letande ett pris av DX-grupp på ca 110 000 kr (material+montering). Detta avsåg 16 fönster och 2 altandörrar. Vi var mycket när att anlita då säljaren gav ett proffsigt intryck och verkade vara mycket kunnig.

Dock började vi inse att det måste vara grymma marginaler (då det skiljde nästa 100000 kr) i fönsterbranschen och kolla runt ytterligare innan vi slutligen skulle bestämma oss . Det slutade med tyska PVC-fönster (U-värde 1.2) från Olofströms byggnadsglas. Materialet gick på ca 38000 samt monteringen 500 kr per fönster/dörr samt bortforsling av de gamla fönster. Det hela slutade på 55000 kronor inkl. moms - och bytet tog ca 6 timmar. Det som är lite komiskt i det hela är att fönsterinstallatörer sa att 'ett sådan stort ingrepp (fönsterbyte) tar minst 7 arbetsdagar att genomföra!" Rådet är alltså att kolla runt och ha i bakhuvudet att det är grymma marginaler på fönster = hög prutmån.
 
Tack för svaren. Det låter ju bra än så länge. Jag hade tänkt byta fönstren själv först, men jag fick ett rätt vettigt pris på montering + plåtarbeten, så jag tror de får fixa hela baletten.
Fick en offert från mockfjärds fönster, men det var dubbla priset. Visserligen helt andra fönster med alu-utsida och kanske högre kvalitet, men ändå.. man får ju en slant över att lägga på annat istället.

Var det såna dreh-kipp fönster ni köpte ollew och enbohm? Alltså såna man tiltar inåt? Funkar det bra?
 
Ja, det var både med dreh-kipp och att dom gick och öppna inåt som vanligt. Allt fungerar kanon. Det fina med att hela affären var också att när Dimitri var hemma hos oss så tog han alla måtten själva inneifrån vilket medförde att de också kunde montera alla fönster inneifrån. Bytena av alla 12 fönstren + skumning runtom skedde på samma dag.
 
Japp det var dreh-kipp (öppnas innåt med vädringsläge upptill) funkar klockrent! Dock bör man fundera på om man ska ha persienner / rullgardiner så att dessa inte är ivägen när man ska vädra/öppna sina fönster.
 
enbohm skrev:
Japp det var dreh-kipp (öppnas innåt med vädringsläge upptill) funkar klockrent! Dock bör man fundera på om man ska ha persienner / rullgardiner så att dessa inte är ivägen när man ska vädra/öppna sina fönster.
Hmm.. persienner vill jag ju ha, det kanske finns nån lösning på det också..
 
Har varit och kollat in fönstren hos Dimitri, och det verkar vara bra grejer. Hittade persienner på nätet, med styrning som gör att de följer med fönstret när man tiltar det inåt.
Så det blir nog affär, ska bara fundera lite på en del tillval först.
 
OK, det låter ju kanon! Lycka till med ditt fönsterbyte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.