finns det nån här som byggt ett mellbygarage i precut vinner man något på det tycker ni? det blir iaf 20000 billigare i mitt fall och jag har egentligen inget emot att det tar längre tid att bygga men ungefär hur lång tid tar det och tycker ni att det är ett bättre val än blocksystemet lr är det tillomed bättre/billigaremed äkta lösvirke? jag hittar bara information om block här.
 
Vad är de för dimension på stommen då?
Har för mig det var 45x95 när jag sonderade terrängen för snart 6år sedan.

Lösvirke borde bli billigare, märkligt annars.
 
vi funderar på blocksystem av Mellby. men då tänkte vi ta in vana snickare för resning av garaget, för att få in tidsbesparing.

anses 95 stomme lite klent för ett enkelgarage?
 
Jag har pratat med några olika tillverkare av garagebyggsatser. Har för mig att samtliga hävdat att 95 mm stomme räcker utan problem om man ser till hållfasthet/konstruktion även i norra delarna av Sverige.
Själv valde jag grövre stomme främst för att få i mer isolering samt att det inte kan skada. Pristillägget i mitt fall var knappa 3000 kr.
 
om man köper precut så är dimensionen 45x120 vid blocksystem är den 45x95 av någon anledning men som eidlert säger så tror jag nog att det håller i vilket fall. frågan är lite från min sida hur det är att bygga precut hoppas att nån här har
gjort det innan?
 
jag har snackat med en som har byggt fiskahedenvillan hus, de levereras precut. Det är lite plockipinn för att ta fram rätt material i arbetsbeskrivnig, antar det blir något liknande med ett garage också.
 
Sorry jag missade att det var precut/sågat du funderade på.
Tog för givet att det var block/byggsats. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.