Har äntligen hittat ett kök på Kvik som vi är väldigt intresserade av. Är dock lite orolig för hur luckorna kommer att se ut om några år. Luckan är ny i Kviks design sortiment - kommer i februari och heter Mirto eller nåt - och ser ut som IKEAs Ädel, dvs med en rak ram runtom. Den är gjort av mdf, med en vit film på . Är det någon som har haft liknande KVIK kök några år och kan bidra med synpunkter??
 
Lyfter denna tråd. Vi funderar också på Kvik Mirto. Någon som har erfarenhet av detta kök?
 
Vi har haft vårt kvikkök ett år och det blir jättemånga fingeravtryck på som inte går bort. Det enda som hjälper är T-röd. I övrigt är det snyggt och bra. Beslag och gångjärn är samma märke som marbodal och ballingslöv.
Vi rekommenderar inte att man köper kök på Kvik i kungens kurva.
 
hej. jag ger mig in i diskussionen då vi också funderar på Kivk, dock Mano. Är det den du har, pitufina? Har varit inne på deras butik i Kungens kurva = katastrofalt bemötande. Det verkar vara bättre i Barkarby.
 
Amelie:
ja det är ett mano vi har, inte det högblanka dock.
Vi har varit i butiken i Länna också och de är jättetrevliga så jag tror att det är serviceandan på personalen i Kungens Kurva det är fel på. De "glömde" beställa vår måttbeställda bänkskiva vilket resulterade i 8 veckors extra väntetid, + en massa annat strul, vi fick fel socklar, saknades grejer och vi fick åka minst fem sex vändor innan vi hade ett komplett kök.
 
Kvik är amatörer. Men de i Barkaby är trevliga amatörer. Vi har ett Mano (ej högblankt) sedan snart ett år. Har inga problem med bestående fingeravtryck.
 
OK. Vi var i Barkarby idag och fick ett riktigt bra bemötande men allt är ju relativt. Det var första gången någon hälsade på oss (fjärde besöket).. haha!

Nu är vi lite inne på att använda någon av de andra luckorna eftersom Mano inte verkar vara så flexibelt... Är det så att man inte kan bygga in BÅDE ugn och mikro ovanpå varandra med Mano? Det är så jag uppfattar det hela efter att ha tittat i katalog och prislista. Frågar er eftersom vi inte fått tid förrän på torsdag hos Kvik...
 
Vi har vår kombinerade micro/varmluftsugn ovanpå vår vanliga ugn i ett högskåp med mano-luckor.
 
  • mano.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.