Jag och min man ska bygga ett 1,5planshus i Ljungsbro nu i år.
Det vore kul om det fanns någon mer här som ska göra detsamma, eller som kanske redan bor i området Adamstorp.
Hör gärna av er isåfall:)
 
Hej,
Jag och min sambo ska också bygga i Adamstorp. För oss blir det ett enplanshus i västra delen av området. Vi har precis fått bygglovet beviljat och håller nu på att göra de sista valen inför slutbeställningen.

Kul att höra att det är fler byggen på gång! Hur långt har ni kommit med er husbyggarprocess?
 
Kul att det finns fler som ska bygga därute!
Vi väntar på att vårt bygglov ska komma. Lämnade in det 2 veckor före jul, så jag antar att det dröjer lite innan vi får det pga alla helger.
Vi ska träffa en kökskonsult på Marbodal nästa onsdag och göra klart vår köksbeställning. Annars är vi i princip klara med våra val. Det känns som om badrummen och köket är det svåraste....

När har ni inflytt?
Vi flyttar inte förrän 1 okt, så det är ett bra tag kvar, men det är en massa annat under våren så vi tyckte att hösten var passande.

Hör gärna av er igen!

Må så gott.
 
Ja, köks- och badrumsvalen är svåra! Det har blivit rätt många besök på Marbodalbutiken och Stensätt under hösten, men nu börjar vi bli klara.

Vi har inte fått något inflyttningsdatum än, men vi hoppas på att kunna flytta in i sommar eller tidig höst.
 
Har ni fått tag på någon kvalitetsansvarig ännu?
 
Ja, det har vi. Jag har skickat ett meddelande till dig.
 
Hej,
Vi ska också bygga i Ljungsbro men i Sockenmarken. Vi är i samma stadie av bygget som ni är, dvs vi väntar på bygglovet.
cf78; du får gärna skicka uppgifter/tips om kvalitetsansvarig till mig med då vi ännu inte har valt och inte vet hur eller vem vi ska välja.
 
Hej, ett tips är att höra med kommunen - man kan få en lista med godkända kvalitetsansvariga från bygglovskontoret.

carin11: jag skickar ett meddelande till dig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.