Skulle ju behöva ett namn på företaget nu.

Det enda jag har kommit på är Gådebergs Skogsjobb. Det dåliga med detta är att min kompis kallar sitt för Loftåsskogsjobb....

Gillar detta med jobb, -tjänst eller -entreprenad känns lite uttjatat.
Håller ju mest till i skogen, hyr ut mig själv, bor i Gådeberg, heter Johannes Axelsson men kallas mest för Hanse.

Fram med förslag nu!
 
Skogsarbetaren
 
Hmm den va inte så dum. Gådebergs skogsarbete kanske?
 
"Hanse skogsvård" kanske?
 
Gådebergs Kneg?
 
För att få igenom ett namnförslag på företaget så krävs det att namnet är distinktivt, dvs särskiljande. Det ska inte gå att förväxla med annat företag.

Därför är personnamn, ortsnamn, byanamn osv oftast väldigt bra att försöka med. Jag tycker du ska ha med Gådeberg. Redan där har ju förväxlingsrisken minskat väsentligt. Det finns idag inget företag i Näringslivsregistret som ens innehåller ordet Gådeberg. Finns 1 konkursat företag med "Gåde" i namnet.

Kanske "Knegarn Axelsson i Gådeberg"?

En liten lustighet med särskiljningsbara namn: Bara "Skogsarbetaren" (som skrevs ovan) skulle inte vara distinktivt när man är i skogsbranchen. Men i en annan branch så kanske det skulle gå bra. Tex "Skogsarbetaren" som cateringföretag skulle kunna behandlas på annat sätt.
 
Gådebergs skogsmulle Hanseman;-)
 
Gådebergs Skogs-Hanse? :rolleyes:

Gådebergs Skogsvård? ;)
 
Redigerat:
Gådebergs landskapsvård.........eller axelssons skogsservice
 
"Gådebergs Skogsarbete" som du själv kom fram till låter bra.

"JAGÅ Skogsarbete" - JA = dina intialer GÅ = första två i Gådeberg.
Lite IKEA-inspirerat, fast du kanske inte ska bli lika stor?:D

Enda nackdelen med att ha ortsnamnet med är ju om duu skulle få för dig att flytta, men ändå driva företaget vidare...

Jobb är något man (jag i alla fall) förknippar med kontor eller liknande.
Arbete är där man hugger i med nävarna...
Skogsservice låter också bra - lagom diffust eftersom du gör det mesta inom skogen (eller?)

"Hanses Skogsservice" kanske kan vara något?

Vinner man nåt om du antar förslaget förresten?:D

mvh
//Daniel
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.