Hej alla!
Vi har nu stämt fuskbyggaren som byggde vårt hus, vår advokat och tingsrätten har försökt få tag på honom men han håller sig undan.

Av ren tillfällighet fick vi reda på att han försöker sälja sitt hus, han har sedan tidigare försatt sin firma(enskild) i kk. Nu ser vi också att hans fru satt sitt AB i kk och dotterns bolag som byggaren är aktiv i kommer troligen att gå samma väg.

Vi misstänker att han planerar att flytta till sitt hemland.....
Min fråga är egentligen : Han någon vunnit och lyckats få ut skadestånd?
 
Hur håller han sig undan? Är det delgivningsman inblandad, eller är det "bara" på nivån att han inte hämtar ut rek?
 
Ja vissa har en förmåga att smita undan.:mad:

Det finns ett uttryck som heter "kvarstad" - "frysning av tillgångar".

Vet inte vem som beslutar om detta men kanske en väg att gå?

Jurister hos Kronofogden har kanske sakkunskap?

Konkursförvaltaren kanske?

Det är en otäck sits ni sitter i men håll gärna tråden uppdaterad så andra kanske kan lära något.
 
Tråkigt att läsa att ni fortfarande kämpar på för att få upprättelse i detta långdragna ärende, jag lider verkligen med er.
Om hans enskilda firma gått i kk så innebär väl det att han gått i personlig kk?
Några framgångar i er kamp mot Borohus och Garbo?
 
Han har inte skickat tillbaka delgivningskvittot och tiden har gått ut, nästa steg är delgivningsmannen....
 
Risken är väl att ni inte är de enda fodringsägarna om nu konkurserna duggar tätt. Staten och bankerna tar sitt och sedan brukar det inte bli så mycket att dela på för andra.

Tyvärr, tror jag inte ni har särskilt stor chans att få ut något den lagliga vägen.

Om nu huset är ute till försäljning så har ju i alla fall mäklaren kontakt med honom.
 
Ska fråga vår jurist :)
Tack!!
 
Tack!
Huset har blivit "lagad", hahaha vi hade inte foder på många ställen och det var det stora som var kvar.
Så GAR-BO har väl skött sig ok, Borohus har ställt upp med viss betalning till GAR-BO.
 
mexitegel skrev:
Risken är väl att ni inte är de enda fodringsägarna om nu konkurserna duggar tätt. Staten och bankerna tar sitt och sedan brukar det inte bli så mycket att dela på för andra.

Tyvärr, tror jag inte ni har särskilt stor chans att få ut något den lagliga vägen.

Om nu huset är ute till försäljning så har ju i alla fall mäklaren kontakt med honom.
Det tror inte jag heller men något måste vi göra :)
Tack för den fina idén du gav mig !
 
Hade ni betalat bygget helt eller hade ni hållt nåt inne?
 
huggan skrev:
Hade ni betalat bygget helt eller hade ni hållt nåt inne?
Ja, tyvärr har vi betalat klart!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.