Jag har ett flertal fästen till rännkrokar monterade under takplåten på ladan som saknar avvattningssystem. För att slippa lyfta plåten för att montera nya eller för att få bort fästena så funderade jag på om jag kunde hitta likadana när jag skall sätta upp hängrännor. Vet inte hur gamla fästena är, men skulle dock gissa på att taket är bytt nån gång mellan 70-90-talet.

Men så till frågan, någon som vet vad det är för hängrännekrokar och om de går att köpa?
 
  • Gammalt fäste för rännkrok monterat under takplåt på en lada, mot en bakgrund av röda väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Även om du hittar rätt så ser det ut att vara för långt i mellan dessa. Montera nya på fotbrädan i stället.
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
R RoBo skrev:
Även om du hittar rätt så ser det ut att vara för långt i mellan dessa. Montera nya på fotbrädan i stället.
Jo, avståndet är ca 1 meter mellan fästerna, så det är nog lite för långt. Dock är ladan ganska lång, så skulle jag byta ut alla krokar med cc 60cm så skulle det behövas ca 200 krokar :) Men det lutar nog åt att jag kommer få göra så, men var nyfiken på om någon kännde igen fästerna till de gamla krokarna!?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.