Hej

Vi skall ha ett Systemair VR 700 E intill vårt sovrum. Hur mycket låter detta agg? Någon som har erfarenhet?

Mvh

Markus
 
B
en liten fråga bara... varför inte EC modellen som drar betydligt mindre?
 
Hej

Jag kan köpa ett från 2008 för 5000 kr, det är orsaken... drar det extremt mycket. Mitt hus är 170 kvm och jag behöver 65 till och 45 - 55 l från...

Tacksam för svar snabbt :) för jag kan ännu ändra mig...tror jag :)
 
B
oj, ja, det var ju inte så farligt... jag räknar med att ett nytt 700EC drar ca 1000 kr mindre än mitt gamla, så du kan ju köra det där ganska länge....

men ljudet, det vet jag inte, men ska du ha det i våningsplan så bygg in det i ett skåp på nåt sätt, samt se till att upphängningen är bra så det inte sprider vibrationer...
 
Ja exakt det är så jag tänker med :) får testa och se, i värsta fall får man väl kränga iväg detta och köpa ett nytt EC. Ett stort tack för att du tog dig tid att svara. Ha en trevlig helg!!
 
Ljud nivån mot ett EC borde inte skilja speciellt mycket. Dock finns det saker att tänka på vid monteringen. bla att inte hänga aggregat mot sovrumsvägg, använda dubbla el kanske rent av tre gipsskivor i väggen bakom aggregat. Kolla installations manualen på ett Systemair så står det massor matnyttigt.
 
morrekuling skrev:
Hej

Jag kan köpa ett från 2008 för 5000 kr, det är orsaken... drar det extremt mycket. Mitt hus är 170 kvm och jag behöver 65 till och 45 - 55 l från...

Tacksam för svar snabbt :) för jag kan ännu ändra mig...tror jag :)
Dina siifror...övertryck?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.