Hello,

Vi ska installera en laddbox hemma. Såklart googlat runt så sjukt mycket.
Vi ska ha en laddbox med uttag och inte fast kabel. Vill kunna styra laddning och förutsätter typ bluetooth och liknande.
Men det som är det det billigaste alternativet med installation är Malmbergs Evon One

Den är tusenlappen billigare vilket såklart gör att man blir sugen!

Och den ser väl reko ut på bilder och specifikationer.
Men jag hittar noll recensioner eller tester eller nånting på denna.
Vilket gör mig lite orolig att ta den. Skulle gärna vilja veta om nån har den och kan ge ett utlåtande?
 
Det som är billigast kanske inte är bäst. Först när jag läste "Malmbergs" tänkte jag direkt på eltillbehör som ligger i en reakorg på byggvaruhuset🤔
 
Varje gång jag gått mot strömmen i teknik har jag fått äta upp det senare. Jag kör Zaptec Go och är helnöjd
 
T Träbit123 skrev:
Den är tusenlappen billigare vilket såklart gör att man blir sugen!
Inkluderar det lastbalansering? Går den att koppla till exempelvis Home Assistant eller är man låst till deras tjänst och app?
 
Har du en länk till specen?
 
På papperet har den allt man kan önska sig ang säkerhet. Den ställer inga krav på den fasta installationen, vilket den nog ändå borde göra. Den fungerar dock i en normal bostad. Det är allt som går att säga.

Funktionaliteten har jag inte tittat på.
 
OK, kollade på e2charge.se och de var ju ha OK pris inklusive lastbalanseraren om man tar den på grönt avdrag. Men priset blir ju närmare Zaptec Go eftersom deras lastbalanserare verkar vara för upp till 20 enheter och med Zaptec Go kan man ta en Tibber Pulse som inte kostar så mycket och man dessutom kan koppla till sin hemautomation för att göra en del kul... Tror de kan hålla nere priset på installationen en del eftersom de kan köra en 3x16A säkring istället för en 3x16A personskyddsautomat, men det kanske är bra att ha den separat istället för inbyggd i laddaren.
 
När det är produkter som dessa är väl frågan vem som tillverkar dem, för Malmbergs har nog inte utvecklat en egen laddbox.

Tyckte den påminnde om denna box från EN+ jag sett innan. Vet inte om det är så givande dock...

EN+ laddbox monterad på en stenmur med ett vertikalt grönt ljus på frontpanelen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fick min driftsatt igår. Just nu kör vi bara "plug & charge". Hoppas det finns nåt sätt att timpris-styra den (genom HA, Homey etc.) annars känns den rätt begränsad.
 
  • Laddningsstation för elbil monterad utomhus bredvid ett grusområde och staket, omgiven av grönska och träd, med en sjö i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Limpdjuret Limpdjuret skrev:
När det är produkter som dessa är väl frågan vem som tillverkar dem, för Malmbergs har nog inte utvecklat en egen laddbox.

Tyckte den påminnde om denna box från EN+ jag sett innan. Vet inte om det är så givande dock...

[bild]
Stämmer bra.

https://www.en-plustech.com/

Tillverkas i Shenzhen. Säljs under olika namn i Europa och Nordamerika.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.