Var den OK? Annars har jag ingen lust att bege mig dit med karl och 3 ohängda ungar:)
OM DEN VAR BRA - VAD VAR MEST SPÄNNANDE?
 
Hej

Jag och min fru gick dit i torsdags och var där hela dagen. Vi tyckte att den var jättebra, bra urval på utställare och kunnigt folk i montrarna. Ställde bl.a. IVT och NIBEs folk mot varandra angående hur man kan fixa med filtrerad inluft till vårt nybygge.

Fredrik
 
Och vad blev resultatet?
 
Jag var där i torsdags..
Om man säger så här: Var du där förra året så finns det knappt någon anledning att gå dit igen, men om du inte varit där förut så kan det vara intressant att gå...

 
Jodå, förslaget från IVT var att vi skulle ha två separata system, ett värmesystem men frånluftvärmepump och ett separat system med ventilation. Nibe hade sin Fighter 410 som klarade av båda delar, det enda vi behöver kompletera med är ett elektrostatfilter på inluften. Efter en stund sa till och med IVT försäljaren att NIBEs system var bättre..... Så nu vet vi vad vi ska välja.
 
Varför skall du ha filtrerad luft? Nyfiken eller har jag missat något? Mvh ingvar

Villamässan var OK men som förra året mängder med badanläggningar. Glasbetongväggarna bland kakelmontrarna var häftiga.

 
Vi har varit där både Torsdag och Fredag hela dagen.
Det var verkligen intressant på flera punkter.
IVT vs Nibe t ex.
Det blev Nibe 1210 bergvärme med frånluft tillsats.
Billigare än IVTs.
En annan produkt som var intressant var väggar till badrum som är vattentätta för att göra olika design i badrummet. Vi letade länge efter en sån produkt för att bygga en badkar på plats.
Det var ganska mycket som vi tyckte det var intressant som blir svårt att göra en lista här.
 
Till Ingwar

Anledningen till att vi vill ha filtrerad luft är att min fru är pollenallergiker och vi ska flytta ut på landet mitt bland björkar, sädesfält och ängar. Kan vara skönt med ren luft hemma så att hon kan sova åtmindstone.

Mvh
Fredrik
 
Nibe Fighter 410 har ju dessutom balanserad ventilation vilket gör att man slipper de kallras som uppstår vid luftinsläppen med vanlig frånluftsvärmepump.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.