Håller på och gör om hemma och insåg igår att vi kanske vill sätta in en centraldammsugare när vi ändå håller på. Vet att det finns både för och nackdelar men det lutar åt att det blir en i alla fall.

Hittade en Nilfisk på bygghemma för 4000:- klart att installera, är ju inte mer pengar än en vettig vanlig så det känns billigt. Men är det någon som har någon koll på denna maskin. Någon här som rentav har en hemma och kan lämna en liten recension? Letade lite snabbt men hittade inga tester riktigt.
 
Ingen som kollat på denna eller äger den? Var ju ett ganska bra pris så det vore ju konstigt om inte någon nappat på det?

En annan fråga angående centraldammsugare. Är det någon som har koll på om det är samma samma standard på styrning och rördimensioner? Tänkte nämligen sätta in en vacpan i köket nu och bygghemma hade inte nilfisk utan ett annat fabrikat?!
 
Hej.

1. Slangen är väldigt lätt att "vika dubbel" så att ingen luft går förbi, böjer man den för tvär så suger den ihop sig själv.
2. Snabblåsningen vid munstycke fungerar som en flöjt så har du inget munstycke på så har du härliga 110 dB i örat.
3. Rören, rörkopplingarna och väggfästena för rör är olika nyanser av vitt.
4. Stödhjulen på golvmunstycket gör att om du vinklar ner för att komma under en säng så är det svårt att föra munstycket rakt.
5. Fästet för dammsugaren/motorn är skapat för att brytas sönder av nyfiket barn.

Annars så är det en bra produkt :)
 
Jasså, du låter skeptisk. :p

Är den så dålig alltså? Misstänkte ju att den inte var "top-notch" för det priset men kanske lite bättre än du beskriver.

Är det någon som har nått tips på nått annat bra? Finns ju inte jättemånga att välja på dock.
 
Kanske skulle du fråga om vad gemene man gillar centraldammsugare över huvud taget.
Jag kan svara för mig som har haft det tidigare under många år, skulle inte satsa på det igen. Det var en tror jag Multivac med fjärr på skaftet den var hur bra som helst förutom att det var ett förb..t jobb med den långa slangen som skulle hanteras och förvaras. mycket enklare att plocka fram en normal sugare när det behövs och då speciellt när det bara är skit innanför dörren eller smulor i köket.
 
Varför ska jag göra det när jag inte undrar det?! Jag vet redan vad jag tycker i den frågan. :x

Eftersom jag har erfarenhet angående hanteringen av centraldammsugare så är jag enbart intresserad av hur folk uppfattar specifika maskiner. Beslutet att köpa en centraldammsugare är taget och nu vill jag såklart leta fram den maskin som ger mest för pengarna.

Angående smulor i köket så blir det såklart ett canvac så det ser jag verkligen inte som nått problem....
 
  • Gilla
cecar33
  • Laddar…
Drar upp en gammal tråd men jag undrar vart man köper påsar, helst original till Nilfisk Supreme 250? Hittar inget vettigt på nätet.
Kan bara tillägga att skaffa centraldammsugare va bland det bästa som hänt mig, renare hemma då man inte virvlar upp nytt damm och smidigt med fjärr för start/stopp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.