S
Jag har lagt underlagspappen själv, och efter att ha gjort det tyckte jag det var för svårt (har 2 innerhörn och ett ytterhörn på taket vilket var klurigt som fan att få till.

Så nu tänkte jag anlita en takfirma för att göra ytpappen, var rädd att all underlagspapp var tvungen o rivas pga. att jag gjort ett dåligt jobb. Men han berömde jobbet och sa att det ser bättre ut än när snickarna brukar lägga underlagspappen.

Däremot sa han att jag tyvärr har förstört fotplåten genom att jag dragit underlagspappen ända ner till vinkeln på plåten. Underlagspappen ska tydligen bara en bit in på fotplåten och sen ska ytpappen gå ner till vinkeln.

Eftersom jag har använt asfaltsklister vid montaget (har följt montageanvisningarna) och dom använder ett lim som inte jobbar bra ihop med mitt lim, så måste han sätta en ny fotplåt ovanpå min fotplåt för att kunna garantera att det blir tätt.

Jag köper resonemanget helt och hållet, men kan man lägga en fotplåt ovanpå en annan fotplåt? är ju underlagspapp emellan ända ner till vinkeln.
 
Det går bra att lägga på en fotplåt till, låt det bli nån mm luft emellan fotplåtarna (där det inte är papp) så det inte kan bli vatten kvar där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.