Någon som har erfarenhet av dessa?

Är sugen på en Honeywell Flexguard 1625.

Jag har 6 stora fönsterrutor på en vägg 8 meter bred, 4 meter från en motliggande vägg. Jag tror att en akustisk glasskrossdeteketor skulle ta upp alla rutor om jag sätter den centrerat i den motliggande väggen.
 
Precis, den verkar passa perfekt, centrerat så har den ungefär 5 meter till den vänstra rutan och 5 meter till den högra rutan.
Undrar bara om någon har praktiska erfarenheter av dessa. Om de utlöser för lätt för det minsta lilla eller om de allmänt är dåliga sensorer.
 
En akustisk glasdetektor brukar inte falsklarma om du inte krossar glas inom detekteringsområdet.
Väggmontering är inte speciellt vanligt då det ställer högre krav på rummets akustik samt ofta kräver en ökad känslighet av detektorn så att montage i taket rekommenderas om det är möjligt (vilket ibland leder till användning att fler glaskrossdetektorer).
Jag använder inte dessa glaskrossdetektorer men tror inte du behöver oroa dig över produkten ifråga.
 
  • Gilla
eikido
  • Laddar…
D
Persienner, gardiner och annat kan ställa till det i värsta fall. Beroende på hur frekvensanalysen går till och om den har infraljudspektra så kan den mycket väl falsklarma vid t.ex. hundskall eller andra höga frekvenser. Testa att skrik in i mikrofonen och se om den löser ut :)
Är det fasta fönster kan du ju limma fast trådade detektorer.
 
  • Gilla
eikido
  • Laddar…
Det är ganska många rutor, så det blir inte snyggt att dra tråd till varje ruta. Det är dessutom mycket enklare att dra tråd till den motliggande väggen.

Det är total fri sikt till alla rutor, så jag tror att en sådan akustisk detektor blir perfekt.
Har precis läst en del fina grejer om just Honeywell's detector.

Det blir en sån. :)

Tack alla.
 
RilleRock
  • Gilla
eikido
  • Laddar…
Tjena RilleRock

Enligt Honeywells manual så ska den stödja, typ, alla glastyper.

The FG-1625TAS glassbreak detector senses the sound
of breaking plate, tempered, laminated, wired, coated
and sealed insulating glass. :D

Det var AD700 som fick mig att få upp ögonen för dessa sensorer men de är så dyra för mig att köpa in i Sverige.
Bättre för mig att köpa Honeywell från england. 1/3 av priset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.