Hej,

Har någon av er erfarenheter av *******, som har drivit Båthuset Bygg AB, men nu arbetar med Båthuset på Värmdö och Norrskären AB?

Vilka erfarenheter har ni av honom?

Vore bra att veta, eftersom jag har råkat ut för honom och vill veta om det är någon fler som har samma erfarenhet.


/Namn bortredigerat
/Moderator
 
Redigerat av moderator:
"Råkat ur för"

Var det ofrivilligt? ;)
 
När sådana här inlägg kommer in så brukar jag kolla litet, det förefaller inte finnas några bolag med de namn du skriver. Kan du ge litet mer detaljer? Det finns en person med det namn du uppgav som jobbar med husrelaterad verksamhet i området. Men det bolagsnamnet är ett helt annat.
 
Hemmapularen, du kanske ska ta bort namnet i rubriken också, annars spelar det ju inte så stor roll att redigera i texten... :)
 
tack
 
Och eftersom det nu krävs en hel del detektivarbete bara för att få fram namnet på personen som efterfrågas så är ju tråden rätt så värdelös....
 
Det håller jaq med om, men jag hoppas att trådskaparen kompletterar in lite information med detaljer.
 
Jag känner till honom. Han har precis flutit upp ute där vi bor under förevändning att han ska bygga bryggor. Det finns dock vissa tvivel om att detta är hans brödföda. Polisen har varit där och förhört sig redan och jag kan säga att ingen i omnejden tror att bryggor är vad han sysslar med.
 
Den här typen av insinuanta smutskastningstrådar gör mig mer tveksam till författarna av inläggen, än till den som det antyds tveksamheter om. Hela tråden borde tas bort.

Om det sen är någon som har några konkreta klagomål och information eller frågor till oss andra på forumet så är det bara att starta en ny tråd.
 
Ja, eftersom namnet är borttaget blir det inte särskilt seriöst, eller hur?

Men vad ska man ha forum till om inte för att söka information? Detta är information.

Polisen har varit och ställt frågor kring den här mannen. Det finns inte en planka på deras mark så långt ögat når. Inte en hammare, inte en spik.

Och eftersom han inte finns registrerad på några av sina bolag så är det ju svårt att få tag i information kring honom då, eller hur? Då får man söka den här.
 
CatarinaM skrev:
Hej,

Har någon av er erfarenheter av *******, som har drivit Båthuset Bygg AB, men nu arbetar med Båthuset på Värmdö och Norrskären AB?

Vilka erfarenheter har ni av honom?

Vore bra att veta, eftersom jag har råkat ut för honom och vill veta om det är någon fler som har samma erfarenhet.


/Namn bortredigerat
/Moderator
Catarina M, du får utveckla vilka konkreta erfarenheter du har gjort, annars måste vi radera tråden.
 
hempularen skrev:
När sådana här inlägg kommer in så brukar jag kolla litet, det förefaller inte finnas några bolag med de namn du skriver. Kan du ge litet mer detaljer? Det finns en person med det namn du uppgav som jobbar med husrelaterad verksamhet i området. Men det bolagsnamnet är ett helt annat.
Hej,

Jag anlitade Båthuset Bygg, som ägdes av Per Landin, för att göra en grund och timra upp en gammal timmerstomme, som jag har flyttat. Fick problem då jag skulle ha en byggfelsförsäkring. Varken bostadsgaranti eller gar-bo ville ge mig den, eftersom de ansåg det vara flytt av hus. Båthuset skulle då visa upp en bankgaranti istället. Det tog flera månader och de sade att banken krävde mer och mer papper. Då föreslog Per att eftersom han höll på att ombilda bolaget, skriva om kontraktet med det nya bolaget istället. Vi skrev ett nytt "likadant" entreprenörskontrakt, fast då hette bolaget Båthuset på Värmdö istället och då visade det sig vara en enskild firma, som ägdes av Lena Gyllensund, hans sambo, fast de officiellt står på olika adresser. (Har jag upptäckt nu i sommar). Jag lyckades också få en färdigställandeförsäkring hos bostadsgaranti, som jag betalade in kostnaden för, fast den stod på byggfirman. Jag betalade premien för att vara säker på att den blev betald. Ifjol höst började den nya firman med min grund och i vintras började de att timra upp stommen. Har konstaterat efter att ha varit ut på nätet och sökt efter ett mobilt sågverk att de har startat ännu en firma, Norrskären, där Lena Gyllensund står som styrelseledamot. Den här firman registrerades in ifjol höst. Varför skulle de ha ännu en byggfirma? Nya firmor varje år? Dessutom har jag idag fått besiktningsprotokollet från besiktningsmannen som var och tittade på mitt bygge i förra veckan. I hans bedömning står det: "Enligt min bedömning uppvisar entreprenaden ett flertal allvarliga brister. Grundläggande krav i byggnormer är inte uppfyllda och entreprenaden strider även i stora delar mot kravet på fackmässighet i konsumenttjänstlagen § 4.

Dessutom har de påbörjat ett arbete med ett tak på mitt hus, som jag aldrig har beställt och endast har en papp, som är bublig på många stälen. De har också tagit hål på taket på ett ställe, men inte där skorstenen skall upp. Det har de inte heller täckt, så därregnar det inte. Kan också säga att "taket" inte följre den takkonstruktion, som de fick att räkna på- Taket finns ej med i kontraktet heller. Där står det bl.a. att tak, golv, ......ej ingår i den här entreprenaden.

Det jag ville göra med mitt inlägg, är att varna för Per Landin, men samtidigt gärna få veta om fler har "drabbats" av han och "hans" firmor. Enligt kronofogden som jag har ringt för att kolla upp honom har han skulder i allmänna mål på nästan 1 miljon. Fler frågor ställde jag inte till kronofogden.

Men jag har också konstaterat att Per ljuger värre än jag vet inte.....vilket jag också kan bevisa. Jag välkomnar idag att han och Lena Gyllensund, drar mig inför tingsrätten pga att jag vägrar betala en räkning för taket på 800 timmar! Hela taket enligt företaget som bygger timmerhus på det sättet, ska det ta ca 200 timmar. Dessutom har jag konstaterat att jag har fått betala för samma sak flera gånger. Inga tidböcker finns och fakturor på material, som jag har krävt att få se, säger Per att de inte har kvar heller.

Det här var en del. ....

Du får gärna ändra i rubriken i mitt inlägg till att fråga om någon har erfarenhet av Båthuset istället. Jag samlar nu på mig mer materfail, för att kunna lämna över det till min advokatfirma i ärendet, men samtidigt varna andra för de här "skojarna".

Har du fler frågor får du gärna höra av dig igen.
 
Bra med mer konkret information.

Tänk på att spela in samtal med de här personerna om det är på gång att bli rättsfall. Det känns mycket skönt att kunna bevisa att det man säger är sant när det handlar om ord mot ord mot någon som ljuger. Det är inte olagligt för dig att spela in dina egna samtal med andra utan att motparten vet om att du spelar in.
 
Vi har ett flertal uppgifter om Per Landin - allt ifrån tidningsarticklar och belagda fakta om hans projekt som b.la.tagits upp i Tv 3 (Aschberg). han är känd från södra sverige till Åland!
Ett flertal polisanmälningar kring hans aktiveter som rör alltifrån skrotdumpning, skogsskövling på andras mark till oseriöst byggande. Rättsfall där han förlorat i Tingsrätten (Gävle). Vi söker fler fakta där han är inblandad. Det kan bli en dyr historia att ha med den här mannen att göra!
Finns det fler projekt Per Landin tagit sig an är det bra om de kommer fram.
 
Dan Dittmer skrev:
Vi har ett flertal uppgifter om Per Landin - allt ifrån tidningsarticklar och belagda fakta om hans projekt som b.la.tagits upp i Tv 3 (Aschberg). han är känd från södra sverige till Åland!
Ett flertal polisanmälningar kring hans aktiveter som rör alltifrån skrotdumpning, skogsskövling på andras mark till oseriöst byggande. Rättsfall där han förlorat i Tingsrätten (Gävle). Vi söker fler fakta där han är inblandad. Det kan bli en dyr historia att ha med den här mannen att göra!
Finns det fler projekt Per Landin tagit sig an är det bra om de kommer fram.
Vilka vi? Ett medborgargarde eller media?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.