Hej,

jag undrar om det är någon som känner igen denna taklampa? Om ja, vad är det för modell och var går den att köpa?

Hoppas någon känner igen den! :)

Taklampa.png
 
Det ser inte ut att vara en enskild armatur utan ett skensystem med lösa, flyttbara, spottar. Det finns en mängd sådana system på marknaden.
 
Jo, jag har sökt på skena, spottar mm men hittar inget liknande riktigt. Känner du till några konkreta tillverkare?

Anledningen är att det tidigare suttit en sådan lampa i taket och det nu är ljusare i taket. Eftersom vi inte kommer måla om just nu vill jag sätta dit en lampa som täcker ljusskiftningen. Så tacksam för alla tips på något som skulle kunna ersätta tidigare lampa (som fd ägarna tog med sig).
 
Står det ingenting på den, nåt litet klistermärke eller instansat?
 
ullberg
Andy78 skrev:
Står det ingenting på den, nåt litet klistermärke eller instansat?
Förra ägarna tog med sig den stod det väl, så då blir det kanske svårt...

Jag fick med en sån med min förra lägenhet (typ hälften så lång dock), monterades ner för att spara för bättre tider. Tyvärr tror jag dock att själva skenan i ett svagt ögonblick användes för att röra runt i kakelfix, så även om jag gärna gett bort den är nog inte det så lämpligt. Ska dock se om jag sparade den, tror det satt en klisterlapp på den.

Men om det bara ska vara "typ samma" måste det gå att hitta sånt på de flesta lampbutiker (eller kanske snarare om jag känner tidigare ägare till min lgh rätt, någon lågprisbyggmarknad)

/U
 
ullberg
Så här stod det på min:

ImageUploadedByByggahus.se1361622452.226376.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men den på IKEA verkar väl lämplig om det bara är för att dölja...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.