Finns det någon här som har testat en speedheater? :-?
I så fall var nånstans (fönster, inomhus, fasad etc)? Och med vilket resultat?

På Gysinges hemsida står det att man kan använda en speedheater även på snickerier inomhus, vilket är det jag vill bl a. Men när jag har pratat med några färgbutiker och byggvaruhus så har de blivit förvånade och varnat mig när jag har nämnt att jag vill använda en sån inomhus!? :-[
 
Hejsan!

Jag har endel erfarenhet av speedheatern.
Och jag tycker att den har varit ett bra hjälpmedel i alla dom fall då jag använt den.
(Fasad, snickerier och fönster utomhus.)
Förvisso ett ganska tidsödande och tråkigt jobb...
I alla fall då vi pratar om hela fasader.
Men bra, det blir det hursom helst. Och dessutom blir det helt torrt.

Men man ska vara medveten om är att det bildas mindre hälsosamma gaser när man håller på med en speedheater.
Därför är det inte lämpligt att hålla på med en sådan inomhus även om man kan ventilera ordentligt.
Om du kan ta ner och bära ut det som du vill få rent så ser jag däremot inga problem.

Det kan vara svårt att förstå om man aldrig provat en speedheater.
Men om man har gjort det utomhus så förstår man ganska snart att det inte är något som man vill göra inomhus.
Det luktar för mycket. Och utomhus kan jag uppleva det som lite jobbigt så fort vinden avtar lite grann.

/Fredrik
 
Hej!
Har också provat speedheater. Den ger väldigt bra resultat men kan vara svår att justera in till en början. Det finns lite bra hemsidor om jag minns rätt...

http://www.speedheatersystem.com/tips.php?view=1.4

Har bara provat på oljefärg (alkyd) på fasaden men där gjorde den susen. Dock som sagt otrevliga ångor=utomhus eller friskluftsmask är att rekommendera.

MVH
Lurvunge
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.