Finns det någon som har Lignum parkett från Bauhaus? Jag googlar men hittar ingen info om vad det är för märke, tillverkare. Och inte heller några direkta kommentarer kring om det är ok kvalitet. Någon som vet och har erfarenhet?
 
  • Gilla
Friskt kopplat
  • Laddar…
Jag är också intresserad. Någon som har lignum? Tack på förhand!!
 
S Sara00K skrev:
Jag är också intresserad. Någon som har lignum? Tack på förhand!!
Hej, jag köpte och har haft den sedan i februari. Är nöjda vissa plankor har väldigt mycket kvistar, men man kan ju lägga dem där de inte syns så mycket. Annars fint och verkar hållbart.
 
Ok!! Kanske kan köpa något paket extra då och sortera ut dom med mycket kvistar... blir ändå billigare än att köpa ett liknande 1 stav som är mer finsorterat.
Vill du lägga upp bilder på golvet vore jag enormt tacksam

Måste beställa golv nu för att få det i tid till renoveringen och kan inte bestämma mig om jag vågar.. annars tänkte jag ta rappgo music nordic vitvax men det är behandlat med hårdvaxolja. Jag trodde det skulle vara relativt tåligt men när katten kissade blev det fläck direkt, fast det inte låg så länge. På mitt golv i lack hade kisset tom torkat in, ändå blev det ingen fläck alls. Så lackat måste det nog bli.
 
Ja precis, ta några extra. Jag känner inte till det golvet du nämnde men kollade annars på liknande golv på Byggmax. Finns till rätt ok pris där också. Vi spillde ett stort glas jordgubbs/blåbärssmothie på golvet. Trodde det skulle bli förstört, men det syntes inte ett spår efter upptorkning.
 
  • Ett tomt rum med ljusa trägolv utan synliga fläckar efter spilld smoothie.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Väldigt fint ju!

Var det lignum oak nubes, eller någon annan modell från lignum?

Har ni sorterat bort plankor med mycket kvistar här, eller tycker du detta golv på bilden har mycket kvistar?

Tusen tack för att du delar bilden!!
 
S Sara00K skrev:
Väldigt fint ju!

Var det lignum oak nubes, eller någon annan modell från lignum?

Har ni sorterat bort plankor med mycket kvistar här, eller tycker du detta golv på bilden har mycket kvistar?

Tusen tack för att du delar bilden!!
Ja precis Nubes, har inte sorterat kvistar här utan tycker att det här är ganska mycket kvistar.
 
Jag gillar inte de långa svarta sprickorna som är ifyllda.. kvistarna här är visserligen många men inte så stora och tydligt svarta.. ibland kan det vara som stora svarta blobbar på vissa golv..

Här är mitt nuvarande från rappgo, sorterade ur en hel del, men är hårdvaxolja då funderar på lignum nubes för att få mattlack istället. Hoppas på liknande resultat annars ang nyans.. tyckte den såg lite liknande ut. För är väldigt nöjd med detta utseendemässigt men det är så känsligt..
 
V Villa2.0 skrev:
Ja precis Nubes, har inte sorterat kvistar här utan tycker att det här är ganska mycket kvistar.
Hej igen! Nu har jag beställt detta golv och hantverkarna ska lägga det nu. Nu ringer dom och frågar om golvet är tänkt att läggas mönsteranpassat? De säger att iom att kanterna är fasade så syns skarvarna tydligt om man lägger flytande.
Hur gjorde ni?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.