Vi funderar på att bygga och har fastnat för Mitsemhus,är det någon som vet något om denna hustillverkare?

www.mitsemhus.se

//Chessen
 
De verkar vara nya på marknaden, såg någonstans att de skulle leverara första huset i år 2008, men är inte säker. och de kan ju vara br för det ;-)
 
Mailade dom förra veckan och detta svar fick jag

"Vi håller precis på att starta upp produktionen varför vi i dagsläget inte har något visningshus.

Under april månad kommer vårt första hus att vara färdigt och i samband med detta kommer vi att anordna visningar."
 
Spännande!
 
Ja jag gillar dessa hus :)
 
Hej!

Vi gillar också Mitsemhus. Har tittat runt och jämfört olika husleverantörer väldigt mycket.
Mitsemhus är ju nya på marknaden, men har också en glöd och passion för sina hus utöver det vanliga. Fina påkostade detaljer och dessutom är dom prisvärda. Jag skrev på för att låta dom bygga mitt hus förra veckan. Deras arkitekter är suveräna att prata med och engagemanget är på topp. Jag ser verkligen fram emot detta och rekommenderar dom varmt hitills.
 
Tyvärr så blir det inte Mitsemhus för oss pga att vi vill ha enplansvilla,vilket är synd för ja gillar vekligen deras hus jättemycket.Säljarna är verkligen trevliga :)

Mia W,

Vilket hus är du intresserad av?
 
Hur bygger mitsemhus sina hus?? är det på platta på mark eller är det krypgrund som Smålandsvillan och Älvsbyhus?
 
Dorfen:

Om jag inte minns fel så har jag för mig att säljaren sa att det är platta på mark.

//Chessen
 
Det låter som om det är torpargrund:

Ingår ej i leveransen
Grund (Inneluftsventilerat kryputrymme eller gjuten souterrängvåning)
 
Läser i katalogen. Där står det "Ingår ej i leveransen: Grund (inneluftsventilerat kryputrymme med gjuten platta eller gjuten souterrängvåning)". kryputrymme med gjuten platta? vad menas då med det?
Om grunden inte ingår, kan man inte välja själv vad man vill ha då eller måste huset byggas annorlunda för platta resp torpargrund?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.