Jag skulle behöva måttet på långsidorna om man bortser från hörnstolparna. Funderar på att köpa en begagnad och bygga om för att få plats i ett utrymme som är 2000 mm.

Skulle bli väldigt tacksam om någon har möjlighet att mäta.

Tack på förhand!
 
Jag har igen sådan säng, men jag gissar på att den är 200 cm utan ben.
Men om du tar bort benen vad är det du ska ha kvar då? sängen består ju bara av fyra ben och mellanliggare.
 
Jo, jag tror också att den är 200 cm ungefär eftersom det är vad standardmadrassen mäter. Men den får inte vara 200,3 cm för då får jag problem.

Jag har tre väggar runt om och skulle vilja få in en loftsäng som är 140 cm bred. Jag kommer att bygga något att få ramen att vila på. Jag vill inte hänga upp en tjock madrass för den tar så mycket av höjden och det är knappt 240 i takhöjd.
 
Det går nog inte, stolparna har som uppgift att hålla ihop hela sängen.

Med tre väggar runt om så är det ju väldigt enkelt att bygga en egen ram av vanligt virke, sedan en ribbotten och madrass på det.
Man kan även beroende på väggarna skruva upp en resårmadrass direkt i väggen.
 
Håller med ovanstående. Ett eget bygge låter som en bättre lösning på denna plats.
 
mariatherese skrev:
Jag skulle behöva måttet på långsidorna om man bortser från hörnstolparna. Funderar på att köpa en begagnad och bygga om för att få plats i ett utrymme som är 2000 mm.

Skulle bli väldigt tacksam om någon har möjlighet att mäta.

Tack på förhand!
Varför inte ringa säljaren och be honom/henne mäta?
 
Sängen bygger mindre än om jag skulle bygga själv. En ribbotten mäter max 90 cm och då måste jag ha en mellanliggare i sängen. Helst på 140... :rolleyes:

Skall maila en säljare och fråga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.