Hej.
Funderar o funderar på hur jag enklast ska få sågspånet jag eldar med från kärran in i behållaren.. Men kommer inte på något vettigt..

Har därför tagit en enkel bild som gör att kanske någon kan komma med ett vettigt tips.

307201012814Ae4cf.jpg

Bilden är klickbar för att få den lite större.

Väggen som är mellan är gjord av sipporex.
 
Göra en balja som du puttar ned spånen bakom släpet i, från danna balja sätter du en skruv genom väggen upp till behållaren. Borde vara ganska enkelt ordnat.
 
Något liknande hade de som bodde här innan. Problemet var att kärran kom så långt in i garaget
För som jag har det nu får jag in en bil framför, det får jag inte om jag använder skruven som finns.. Om jag inte lyckas flytta hålet i väggen bakåt..
 
Men vad är då problemet, siporex är mjukt så gör ett nytt hål.

Protte
 
Är rädd för att skruven hamnar för långt bak då, samt att just där finns det fina vattenledningar...
Det e inte alltid så lätt som man hoppa.

Men skruvidén gillar jag..
 
Siporex går att såga med vanlig såg, hammare och stämjärn biter nog bra också och man märker om det finns annat än siporex.

Det är väl möjligt att ta hålet till höger eller vänster om vattenrören.

Protte
 
Visst är det möjligt, men jag har hydroforen står där i hörnet sen kommer nog skruven för långt bak.

Har funderat på dubblaskruvar, att en är i kärran o går upp till taket o sen ramlar det ned i en ny skruv som tar det genom väggen. Dock lite mer pyssel samt att man lär böka i kärran.

Eller så får man offra bilplatsen framför o använda gamla hålet :S
 
Det är inte tillräckligt med plats så du kan vända på kärran och ställa den denna sidan skruven?
 
nån form av spånsug kanske kunde funka?
 
Har funderat på det att vända den. Men då stjäl den en bilplats på andra sidan.. Samt att de blir bökigt att få in den. Börjar nästan tro att den lösningen jag kör nu med hink är bäst.

Spånsug har jag funderat på men här på forumet så trodde de inte på idén.
 
Problemet med spånsug är att det måste "doseras", man kan inte bara stoppa slangen i spånet. Det måste till en lagom blandning av luft och spån. Sedan dammar det också.

Hink är dammigt också, tänk lite på hälsan.

Protte
 
Så då har du en bil som står på den platsen som du tog fotot ifrån? Kan du fixa några fler foton på hur det ser ut eller rita upp ytan där?
 
Ska underlätta genom att ta lite fler bilder..
Har 4 bilar plus en del andra saker att få in i ett garage som rymmer 6 bilar.

Jo tack, har märkt att hink är lite dammigt :p Man blir som lite torr i halsen.
 
Här kommer lite bilder.. Avkalkaren bredvid hydroforen ska kastas ut så den kan ni räkna bort..
e99201012493289f6.jpg
359201012501665a9.jpg
e792010125040fdbf.jpg
67920101251065724.jpg
 
Göra en lucka på sidan av släpet och sätta skruven där vid, så man skottar ned spånet vid sidan av släpet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.