Jag håller på att leta efter en ny skrivbordslampa och funderar på Flos Kelvin Led. Den kostar runt 4000:- i Sverige. Jag har dock hittat den på David Village Lighting för ca 2500:- med fri frakt till Sverige.

Webbutiken har två olika adresser: En .se-domän (där priset visas i svenska kronor och det står att det är fri frakt till Sverige) och en co.uk-domän:

http://www.designerlightsonline.se/product/Flos_Kelvin_LED_table_lamp_White/10301

http://www.davidvillagelighting.co.uk/product/Flos_Kelvin_LED_table_lamp_White/5621

Är det någon som handlat från denna webbutik?
 
Hemmakatten
Jag tycker sidan verkar seriös. De skriver bl.a. att de varit generalagent för t.ex.Foscarini i över 20 år. jag skulle inte tveka att handla från detta företag. Jag har en lampa från Foscarini och kollade priset. Här hemma kostar den lampan 2.000 kr mer. Nu fock jag lite rabatt när jag köpte min lampa så skillnaden blev inte så stor. Men lite surt ändå. Om vi behöver en ny lampa skall jag definitivt kolla på detta företag. Snygg lampa du vill ha, mathias4815.
 
Mikael_L
Nu är jag inte helt säker, men jag har för mig att om du handlar på kreditkort (inte kontokort) så står banken för smällen om inget blir levererat.

Om det endast var tanken på att ev bli lurad du hade ...
 
Mitt bästa nätköp nånsin var en riktig chansning - köpte Norlys utearmaturer från en liten butik i nån mindre stad i Polen. Inte ens en nätbutik, men de hade en hemsida och någon kunde engelska. Fick sätta in pengar på deras konto, med BIC/Swift-kod etc. Efter fem :rolleyes: veckor levererades paketet väl inslaget hem till dörren, och jag hade väl sparat en sisådär 8000 kronor på tre armaturer, det kändes mycket bra.

Jag har faktiskt aldrig blivit blåst på nätet trots att jag handlar ofta. Sunt förnuft räcker långt precis som överallt annars.

/A
 
Alko skrev:
Jag har handlat desaignlampor på Nostraforma (Artemide, för exakt halva priset mot billigaste svenska butiken) i Tyskland, det funkade jättebra.
De har din lampa också;

[länk]

/A
Tack så mycket. Nu har jag beställt den på Nostraforma. Priset blev € 259,45. Fraktfritt över € 250 och kontant betalning vid leverans. Återkommer med en rapport när den levererats.
 
Jag beställde lampan från Nostraforma den 25 mars och igår, 2 april, levererades den med UPS till min dörr. Priset i svenska kronor som jag betalade kontant till UPS blev 2301 kronor.

Flos har vidareutvecklat Kelvin LED lampan. Den ursprungliga modellen hade bara ett ljusläge. Sedan gick de över till två ljuslägen. De senaste modellerna har tre ljuslägen. Modellen jag fick var av den senaste modellen med tre ljuslägen. Intressant att Flos inte har uppdaterat sin egna webbplats med informationen om att modellen numera har tre ljuslägen. Jag fick reda på detta av en lampbutik i Stockholm.

Bifogar några bilder.
 
  • 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.