Hurdana är de, går de att lita på? Jag tänkte handla några saker där men undrar lite...
Det lär finnas en fysisk butik i Borlänge men inget gatunummer eller fast telefon. Mobilnummret på hemsidan finns inte registrerat, vill gärna ha förskottbetalning eller att man uppger sitt kortnummer via telefon... Låter lite skumt, eller är jag överdrivet misstänksam?
 
Snailman
Har handlat en varmvattenberedare av ByggBo och allt fungerade kanon. Då jag bor i närheten valde jag att hämta hos dem. Betalade med kort och det fungerade klanderfritt. Bra priser och det mesta ser ut att finnas i lager.
 
Jag provade att beställa på förskott/faktura, varorna kom efter några dagar och jag betalade via bankgiro, och efter ytterligare några dagar kom en kvitterad faktura.
Det fungerade mao kanon att handla från byggbo.se, jag är helnöjd.
 
Jag tittade lite på priserna på golvvärmeprylar (Wirsbo) på Byggbo. Det var 300spänn eller 15% billigare än Rinkabyrör i mitt fall. Dessutom verkar sortimentet vara betydligt bättre iaf när det gäller just Wirsbo. Också golvvärmerör är betydligt billigare (5-600spänn på en 240m rulle). Kostnader för frakt/admin är identiska så när som på 3 kr.

En order måste jag testa iaf.

Hej då Rinkaby och Sigro!
 
Byggbo har bra priser och sortiment. Jag har dock haft problem med dom.

Jag beställde delar till ett golvvärmesystem från Byggbo, bla Wirsbo golvvärmeslang. Dom levererade istället deras billigare kopia trots att jag betalade för Wirsbos slang.

Jag ville självklart ha Wirsbos slang som ja hade betalat för så jag ringde och påpekade detta. Vi kom överens om att jag behöll slangkopian(för att jag kunde ha behov av den ändå) plus att jag skulle lägga en ny order på en Wirsbo slang. Jag skulle då få ett justerat pris på denna. Eftersom jag betalade i förskott med kort så kunde jag, innan jag fått den nya slangen, se att dom dragit lika mycket pengar som Wirsboslangen kostar igen.

Jag ringer upp och påpekar detta och dom säger nåt om att sånt här justeras i efterhand så jag fick vänta på mina pengar. Och jag väntar än idag. Har ringt ett antal gånger och klagat men dmo säger bara att pengarna kommer.

Eftersom det bara handlar om ca 300:- har jag nu gett upp och bojkottar dom.

/kotn
 
Jag handlade där utan problem, betalningen gick smidigt.

Kotn, jag tycker inte du ska ge dig, sån skit ska man inte ta. Det är bara att börja operation telefonterror, ring en gång i timmen tills det är fixat. Var tydlig med att du ringer tills något händer.
 
Beställde GV-slang (wirsbo) 2x240 m 20 mm. Fick mycket bra bemötande i telefon, lugn och saklig beskrivning på skillnaden mot deras "egen" slang.

Blev lovad leverans på en särskild dag (skulle ju gjuta platta...) men Schenker lyckades med konststycket att "röra bort" en halvpall. Fick fin hjälp av Byggbo på telefon och man engagerade sig verkligen i mitt fall. Även betalningen på telefon med kort gick bra och var en trevlig upplevelse (tack vare Irene)

Slangarna kom fram till slut (dubbel uppsättning...) och man följde upp idag med ett samtal för att kolla så att allt var OK. SNYGGT jobbat!

Henry Eriksson Rör AB i Borlängen ligger tydligen bakom Byggbo.se.

Själv gillar jag att testa luriga webbshoppar :D men denna gång gick det utmärkt, kommer nog att handla mer här då SERVICEN var så trevlig. Priserna verkar ju OK också!
 
Gjorde en webbeställning 31/7. Valde kortbetalning men kom aldrig till någon betalningssida. Mejlade, ej fått svar. Ringde idag till det mobilnumret som är enda numret att ringa. Hamnar på Telia mobilsvar, inget svarsmeddelande intalat !

Existerar företaget ? Är detta verkligen seriöst ?:confused:
 
Stök under semestertiderna kanske? Jag brukar inte dömma ut företag så snabbt vid denna tid på året även om det blir lite extra strul.
 
Jag beställde en hel del grejer från ByggBo i måndags 6/8 kl 13.00 och kunde hämta det idag onsdag kl 10.00 vid mitt lokala Schenker kontor som ligger 3 minuter bort.
Mindre än 2 dygn för leverans nu så här i semestertider tycker jag är bra.

Dock är leveransstatusen lite dåligt uppdaterad på hemsidan. Där står det att de inte behandlat ordern ännu. Jag tänkte faktiskt i morse kompletteringsbeställa lite grejer jag glömt och få med på samma frakt, men det var ju kört då den redan var hos mig.
Jag kommer handla igen av ByggBo.
 
Gammal tråd, men jag lägger mina erfarenheter av byggbo här. Ringde nyss, strax efter kl15 en Lördag för att kolla om någon svarar på numret som finns på sajten. Svar direkt och byggbo.se fick mitt förtroende.

Har lagt en order på ett antal olika rörböjar och grenrör. Ska hämta grejerna på måndag förmiddag, återkommer med rapport hur det gick. Betalning med paypal genomförd utan problem!
 
Hämtade ut mina grejer idag. Som tur var ringde jag innan för att kolla att det är ok att jag kommer. Visade sej att adressen för varuhämtning inte stämde utan det var en annan, detta sparade mig 3mil med bilen.

Hämtade ett packat paket från Henry Eriksson rörgrossist i Borlänge, dock saknades tre 45graders böjar som tydligen var slut på lager.

Ett samtal till byggbo och saken är ordnad, åker förbi där imorgon igen och hämtar det jag saknat!

Alltsomallt, funkar kalas!
 
Hmm dom verkar slarviga och verkar inte ha koll på nått, Fick ett dåligt packat paket efter mer än en månad som dessutom saknade någon slags skydds emballage runt detaljerna så dom två brunnarna "betäckning" som är i gjutjärn och väger mycket hade skadat det övriga godset. Beställde ett 10-tal saker fick och fick 4st detaljer men endast 3st var rätt och endast en var helt oskadd. Jag har påtalat detta och har inte fått någon faktura... för ens nu 8-9månader senare och då är allt som jag beställde med på fakturan (hmm fick ju inte ens hälften...). Hmm känns inte seriösa? eller är det bara för mig som är privat kund?

Nu ska jag gå igenom detta och förbereda för ett samtal i morgonbitti se vad jag får för överaskande svar då?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.