Hej,

Jag och min man har länge funderat på att bygga i norrort. Nu har vi börjat leta tomter. I och med detta har vi märkt att många tomter kopplas till hustillverkare som kräver att man väljer deras husmodeller.

Är det någon som endast köpt en tomt från en hustillverkare, och hur mycket mer fick ni betala?

Jag tänker att tillverkarna är pressade och kanske därför är villiga att sälja mark. Vad tror ni? 😃
 
Jag tror hustillverkarna håller väldigt hårt i de få tomter det går att hitta på rimligt avstånd i Stockholmstrakten.
 
  • Gilla
lindgrenbella
  • Laddar…
Jo det stämmer kanske 🙁 Vi kollar på tomter kring Norrtälje och där finns det ändå lite bättre utbud. Men Myresjöhus och Smålandsvillan har hittat många av de bra lägena...
 
Norrtälje har ju enormt många fritidshus. Borde nog gå att hitta något gammalt litet fritidshus som kan rivas på en skapligt bra tomt tror jag.
 
  • Gilla
lindgrenbella
  • Laddar…
Jag köpte tomt av ett av de mer kända hustillverkarna. Betalade ca 60% mer än husfirman givit. Blev ändå god affär för mig.
 
  • Älska
lindgrenbella
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Jag köpte tomt av ett av de mer kända hustillverkarna. Betalade ca 60% mer än husfirman givit. Blev ändå god affär för mig.
Spännande! Var det i närheten av någon utav de större städerna? 😀
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.