Vill gärna ha någon att diskutera ideer och lösningar med. Vi skall antagligen bygga 4-5 boxar i lättklinker.
 
Hej!

Jag har byggt 6 st boxar + 1 spilta + spolspilta hemma. Jag uppförde det i stål och trä... Jag har bilder och jag kan gärna bidra med tips, erfarenheter mm...

Skall du uppföra hela byggnaden eller bara inredningen?

Hör gärna av dig!
 
Hej!
Bilder hade varit jättekul!

Jag skall bygga helt nytt, antagligen i lättklinkerbetong. 4 eller 5 boxar. Allt utom stalldörrar och boxdörrar kommer vara i betong. Det skall vara utgång till egen hage från varje box, alltså typ engelsk halvdörr, med öppningsbart fönster och trädörr.

Som jag tänker nu så kommer det att bli ett loft, där hö och spån kommer att förvaras. Jag håller även på att konstruera ett automatiskt utfodringssystem för både hö och kraftfoder som kommer finnas på loftet.. Detta är än så länge bara helt på ide stadiet... = fodret ramlar ner fyra gånger om dagen och då går hästen in och äter om det skulle vara under dagtid. Med ett sånt här system hoppas jag kunna slippa mycket passningstid för fodringar så att jag kan ha ett vanligt jobb

Sadelkammare med stora höga skåp till varje häst, trappa upp på loftet med toalett under. Burspråk så att trappan kan ligga mot ytterväggen. Två ingångar till själva stallet, en i varje ände, kanske även ingång till sadelkammaren utifrån som skall ligga i mitten av stallet med en box på varje sida. Mittemot den ligger den ev. 5 boxen? Eller spolspilta?
Fast jag är lite sugen på att skippa det och bara ha en slang ute eftersom jag kommer att ha rasthagar som är grusade de leriga månaderna om året.

Ja, det var det, lite kort!

Jobbar du med grunder och sånt? Det är jag än så länge väldigt dålig på.

Har du byggt paddock?



 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.