Det verkar vara väldigt många som bygger hus och jag hittade ekeforshus, där även juvel och stjärnhus ingår...någon som har erfarenheter med dem...
 
jag har erfarenhet som spekulant för ett ekefors,och sällan skådat nonchiga säljare.
även lite okunniga,samt dåligt pålästa.
kolla hellre vårgårda samt lb hus.
 
Jag har varit i kontakt med Ekefors i Uppsala och han var kanon den säljaren. Jättefina hus men dock lite dyra tyckte vi. Finns leverantörer med samma standard till bättre priser. Som ovannämnda skrev så har du LB-hus. Vi har fastnat för deras Ugglan Classic 159 som ligger på ca 2 milj.

Några priser från Ekeforshus Kungshus. Nyckelfärdigt hus med mark och platta.
Sälö 143 2,6 milj
Vinskär 147 2,7 milj
Holmersund 158 2,8 milj
 
Jag har ganska nyligen skrivit kontrakt på ett Kungshus och har mycket goda erfarenheter av säljaren i Stockholm.
Vi har inte hunnit börja med något på allvar ännu, bara skrivit köpekontraktet, men hittills upplever jag ett helt annat bemötande och betydligt billigare hus än t ex LB-hus som var närmaste konkurrent i affären.
Jag upplever Kungshus som seriösa och säljaren har inte försökt tvinga på mig något jag inte vill ha utan har någon gång föreslagit att det skulle vara bra med något, men då har han också på ett lättbegripligt sätt förklarat varför.
LB-hus säljare upplevde jag som mera driven och ville väldigt gärna sälja in ett hus som vi flera gånger sagt var för dyrt.
Efter diverse modifieringar var det fortfarande för dyrt och då verkade han bli sur för att vi valde Kungshus i stället...
Jag vill således rekommendera Kungshus som ingår i Ekeforshus, vi betalar nu ca 1,8Mkr för ett hus med oinredd men isolerad övervåning med färdigt badrum och golvvärmeslingor.
LB-hus skulle ha närmare 2,1-2,3Mkr för något motsvarande och då var våra krav på utseende inte uppfyllda.
Hur förhållandet är i andra delar av landet vet jag inte, men i Stockholm var Kungshus förhållandevis billiga, men ändå seriösa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.