Hej jag har studerat en katalog från Mjöbäcksvillan ,jag tycker husen är otroligt fina och ser inte ut som budget alternativ.

Är det budget? jämfört med LB -hus och dyl.
Jag har givetsvis mailat företaget men de svarar inte...
så därför provar jag här.

Är det nån som byggt något av husen?
Var kvaliteten bra?

Skriv Snart Snälla ;D
 
Vi hade tänkt oss 1-plans villa ,men har du uppgifter på 1 1/2 plan ,så tar jag tacksamt emot dessa ::)

Hade ni tänkt bygga något själva?

Tack på förhand ;)
 
Hej!

E nykomling i skrivandet, har läst mycket på forumet och på byggahus som är en mycket bra informationskälla om man vill bygga hus eller renovera.

Vi är ett par som funderar på hus, köpa begagnat eller bygga själv. Vi har fallit för Liljeholmen i 1:a hand, har du något pris på det?Även intresserade av Sofieholm, Sörgården och Kullaberg har ni pris på det med?

Tackar för det i såfal.

Ingela / Peter
 
Hej!

Visst är huset fint, bor i Lidköping och har egen tomt att tillgå. Det är inte så bråttom med priserna, ta det när du har tid. 2.1 milj helt nyckelfärdigt, du vet inte priset om man gjorde allt själv förutom stomresningen? I bland får man drömma.....hoppas på en hög pengavinst,,,,då slår jagh upp huset.

Tackar för svaret.

Ingela
 
Vilka bra prisuppgifter :D
Liljeholmen har verkligen allt man kan önska sig!
Jag tycker ändå inte att det var SÅ dyrt...

Bygger man det mesta själv så kanske... ::)
ja som sagt drömma går ju hehe..
 


Liljeholmen:
Stommonterat ink inredd vindsvåning i byggsats
1 233 000kr
nyckelfärdig ink inredd vind  2 143 000kr


Vad är det egentligen som ingår i priset 1 233 000?
Är undervåningen inredd?
Vad är vindsvåning i byggsats? ???

Är det någon som vet detta?
 
Lajka skrev:
Liljeholmen:
Stommonterat ink inredd vindsvåning i byggsats
1 233 000kr
nyckelfärdig ink inredd vind 2 143 000kr


Vad är det egentligen som ingår i priset 1 233 000?
Är undervåningen inredd?
Vad är vindsvåning i byggsats? ???

Är det någon som vet detta?
Undervåningen är inte inredd i priset du angett.
Vindsvåning i byggsats är att du får med det material som behövs för att bygga övervåning, men den är inte inredd och klar. :surprised:

Nyckelfärdig inkl. inredd vind är alltså ett helt färdigt beboeligt hus exkl. utvändig målning.

Hälsningar,

Anna
 
Okej ,men man får väl med byggmaterial?? som kök och vvs etc. Inte tapeter och sånt kanske...
Annars är det ju vansinnigt dyrt :surprised: :surprised:
 
olle_spiktrampare skrev:
Määäääniska!!!!!!!hur i hela friden kan du påstå att LB Hus är budget???jag bygger ett just nu och inte 17 är det budget.
dom har budget däremot höken och ugglan men deras optimal living (som jag bygger)är långt ifrån budget,vi får golvvärme,ekparkett 14 mm,kakel och klinkers våtutrymmen inbyggnads paket i köket m,m.
så kalla inte min ögonsten för budget.
men jag kan säga det när vi kollade hus innan detta köpet så noterade vi att nästan alla husföretag har budget varianter,och alla berättatade inte att det var budget.
men skämt åsido lucka till med husfunderingar.
Fast vi får oxå 14 mm, kakel o klinker, golvvärme, 300 isolering i plattan mm mm i vårat "budgethus" duvhöken... det som menas med "budget" i detta fall är att man inte kan flytta, byta ut eller ändra ytterdörrar o fönster, flytta kök, bad o tvätt (fast det kan man egentligen på plats). Annars är standarden densamma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.