Hej! Vi undrar om det finns någon här som har byggt huset Ägir från Älvsbyhus??
Är ni isåfall nöjda?? Prisvärt? Skriv lite om vad ni tycker och ge oss lite allmän info...

Tack på förhand! mch David & Madelene :)
 
Hej ! Vi har fått vårat Ägir, förra veckan 14/2-06 !!!! :D Det tar ett tag innan allt är klart. Vi kan ta bilder när det börjar bli "nästan" klart !! Just nu är det bara ett "virrvarr" inne. Pris! Helt okej !
 
Har ni tagit totalentreprenad på det? Får man fråga vad slutsumman blir på det ::)
 
hej ! Slutsumman till Ä-hus blir ca 1.110.000 kr om jag inte minns fel... ;) Vi kaklar badrum själv, har valt bort väggmattor i badrummen och allt golv. det är "bara" huset.
Vi ska göra om lite, bygga ihop båda toaletterna, göra stort badrum, bygga ett till badrum. Riva väggen i hallen. och kanske lite till...... ;)
 
Har inte byggt ännu, men vi har precis beställt ett Ägir :)
Det enda jag är orolig för är att huset skall "sätta sig" ojämt, har hört att det finns större risk för det hos vinkelhus?
 
Vi var och tittade på ett vinkelhus här i trakten som är byggt -71, och herrejisses vad det hade satt sig, det skillde 10 på ungefär 10 m golvyta, men det är kanske inte så vanligt.

Madelene
 
Det skilde 10 cm då alltså ;D
 
Hallå alla! Jag och min sambo har byggt Ägir. Vi har ganska mycket att anmärka på, tyvärr. Vi har fortfarande efter 7 månader inte fått allt gjort. Det mesta ligger dock på den lokala säljaren och inte på Älvsbyhus i sig.

Huset har satt sig så att det spruckit i varenda hörn och över i stort sett varenda fönster. Våtrumstapeten (vi fick inte kakla det!) i tvättstugan har lossnat på sina ställen.

Vår lokala säljare lovade att vi kunde byta till Ikeas luckor om vi behöll köksstommarna (vill gärna ha de röda högglansiga) men när huset kom på plats och jag mätt upp luckorna så visade det sig att Ä-hus ändrat måtten, från det att vi beställde huset till att huset leverades, till mått som ingen annan kökstillverkare har.
Vi står med ett kök vi absolut inte vill ha och när man gjort en så stor investering så känns det lite trist.

Det fattas fortfarande en låskolv i altandörren, listen mellan klinkergolvet och vardagsrumsgolvet är inte på plats, lövsilarna tog ungefär 5 månader innan de kom på plats.

Det finns mycket mer!

Hoppas inte jag varit alltför negativ :)

/Johan
 
  • Gilla
Skyflakes
  • Laddar…
Nej du är inte allt för negativ tycker jag, lägger man så mycket pengar på ett hus, så ska det bannemej bli ordentligt gjort. Men vad säger dom nu då, när det har spruckit och släppt?

Madde
 
Johan_Lotta skrev:
Hallå alla! Jag och min sambo har byggt Ägir. Vi har ganska mycket att anmärka på, tyvärr. Vi har fortfarande efter 7 månader inte fått allt gjort. Det mesta ligger dock på den lokala säljaren och inte på Älvsbyhus i sig.
Får man fråga vilket län du bor i, detta känns oroande :-/
 
Hallå!

Vi fick inte tag i säljaren på ca två månader, men vi ska ha ett möte nu i dagarna. Vi hoppas så klart att det att åtgärdas fortare än vad vi är vana vid :)
Vi bor i Kristianstad-området.

Kom gärna med fler frågor!

/Johan
 
Vi ska ju kanske bygga med Kristianstads säljarna...nu blev jag lite orolig :'(
 
Kan det bli såna skillnader i huset som 10 ush blir orolig ska bygga ett ymer i oktober.
Låter inge vidare :-/.
Gud va mycket som kan hända.
 
Jag skulle vilja ha ett ymer jag med, men jag tycker ju inte om dörren i vardagsrummet som går in till ett sovrum :'(
 
Vad är det med den du inte tycker om.
När jag var och titta på ett ymer så fastna jag direkt det passa oss precis. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.