Drar avloppsrör i badrumsrenoveringen. Flyttar lite men har i stort sett samma placering på de olika delarna. Nu ska rören upp i väggarna för att slippa golvgenomföringar. Den förra rörisen hade borrat helt vilt i golvreglarna och vi fick byta flera då dom inte hade någon större styvhet kvar. Nu undrar jag för att på något sätt verifiera att jag tänkt rätt om någon med VVS behörighet kan uttrycka sig kring utförandet. Är detta OK eller katastrof? Tror inte på det senare då jag läst på en hel del men är tacksam för relevanta åsikter. Titta på rördimensioner och de delar jag använt.Golvregeln ni ser på bilderna ska förstärkas med en limträbalk 56x225 för att ta upp tyngden så häng inte upp er på avverkningen av material där rören kommer in i golvregeln. Hade först tänkt mig en 90° böj vid övergången av rören vi innerväggen men efter lite läsning på detta forum så valde jag 2x45° i stället. På bilden ser ni den blivande innerväggen där rören kommer upp.
Tacksam för åsikter?
 
  • Avloppsrörinstallation i råa träreglar under renovering med planerad förstärkning, synliga rör och böjar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avloppsrör installerade i en badrumsrenovering, rör genom golvregel och väntande på väggmontering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avloppsrör installerat i uthuggen golvregel inför väggmontering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avloppsrör som går genom utskuren öppning i en trägolvregel under badrumsrenovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avloppsrör genomför genom golvbjälklag, redo för väggmontage i pågående badrumsrenovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tycker att det ser riktigt bra ut. Se till att fästa det ordentligt med tex hålband i typ varannan regel så att det inte hoppar isär.
 
P Pataradiata skrev:
Jag tycker att det ser riktigt bra ut. Se till att fästa det ordentligt med tex hålband i typ varannan regel så att det inte hoppar isär.
Tackar för tipset, det ska jag absolut göra. Har funderat en del på hur jag ska fästa men inte hålband så det var bra info.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.